I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#1195570
Hej

Bromsarna börja göra sitt.

Behöver nya.

TAR OX hade fina prylar, men priset var där efter med :(

Finns det budget som fungerar bra?
borrade? slitsade? eller bägge som TAR OX fast som kopior kanske?

budget
nytt helst,
eller bra lätt beg

Snälla tipsa webshop med länk.
Inga dyra äffärer tack, vill komma undan riktigt prisvärt nu tack < :)
#1196130
Tar ox är sjukt bra det vet jag.
Haft dom på en 540 bmw manuel

Det ska vara vanligstorlek sportskivor billigaste fram, original skivor bak, funderat på Yellowstuff belägg fram, Ferrodo sportbelägg bak (billigt med ferrodo) dom fram kostar tusenlappen, men dom är bra, Frågan är nu var man köper billigt sportskivor fram ?
två nya skivor bak har jag hittat 650kr båda, fram kan jag tänka mig betala 650kr styck ca.
ska se vad G-TECH har för priser.
Finns någon billig firma även på Öland, köpte till en audi a4 turbo där billigt slitsade skivor par år sen, tror det var 750kr st för fram
#1196208
Tjaa

oj oj Getech hade ju sjukt bra priser, fasiken vad glad jag blev nu.
hatar butiker som rånar en.
Det här var verkligen bra priser, det gör en så glad.
Tack för detta tips verkligen tusen tack.
Hos de kommer jag handla sportbromsar nu, :) :-))))) :-@ :-E (B) (RO) (W)
#1196221
White skrev:Ja dom är bra att handla av. Ett tips är att ta slitsade skivor i stället för hålborrade då dom gärna vill spricka runt hålen med tiden.
Bra att du sa det, hade tänkt ta hålborrade eventuellt, några sprickor vill man ej ha.
Det blir slitsade nu :)

tackar igen :)

En annan fundering
ska man ta Brembo istället ? det var 600kr dyrare typ, 300kr per skiva, vi pratar om livsförsäkring nu, bra bromsar är viktigt ju.
Men K27 dom var Licenstillverkade av Brembo?
Då kanske det är onödigt betala 600kr för märke bara? eller hur blir det nu?
#1196258
Ookey jag kommer ju inte hålla på tvärnita ifrån 150blås helatiden så då lär K27 duga.

Men bra veta i framtiden, eventuellt kommer jag och en bekant bygga tillsammans en lite värre 940 nästa år.
Då pratar vi minst 350hk :) Då får det bli Brembo garanterat, kanske Big Brake kittet.
Fina prylar det finns, synd man inte är rik och kunde slänga på allt det bästa på alla bilar rakt av bara direkt :)
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]