MartinS skrev:Jag tog matning från TRM anslutningen, precis som i instruktionen. Jordade i bakstammen och petade i en säkring för TRM, jag tror jag stoppade i en 20A säkring, det fanns inte i 15A där jag handlade. Det är en låg "japansäkring", iallafall i V40. Men har du redan dragkrok har du ju redan matning till TRM och behöver således ingen extra säkring.
Fantaskiskt svar
-) Dags att börja inhandla då. Tror att jag har en säkringshållare liggandes, funderar på att avsäkra ändå men får se hur vi gör. Lurar med på att sätta en lödning på kabelskorna men det kanske är till överdrift?
Det var ju steget lättare på V50:n, bara att hala fram kontakststycket och göra ett hål, voila så satt det där så fint
Pratade med min Volvo ÅF om detta när jag köpt bilen i våras och de hävdade bestämt att V60 MY12 hade fördraget kontaktstycke så jag började leta igen, när man stod där och rotade ringde de tillbaka och sa att "vissa" MY11 kan ha fått med det eller ha ett annat kablage och nej tyvärr kunde de ej fixa en kabelstam för detta till ett fördelaktigt pris, tror kabelstam gick på en 550:- och kabelstam med uttag 470:-. Jaja hur som, tack för svar.
Kör: XC60 D4 Polestar Summum -14 viewtopic.php?f=51&t=153715
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna
Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande