Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maskin30
#1163694
Är ju helt sanslöst att dom ej ska kunna lösa att det går att tanka en ny bil utan en massa trix.
Påtalade detta sist jag var på volvo och då bytte dom påfyllnads rör naturligtvis utan skillnad.
Men dom har "aldrig" hört att det skulle vara något omfattande problem detta



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
#1190413
Efter 18 månader och 6000 mil tröttnade jag och kände att så här kan det bara inte vara. Så idag var bilen inne på verkstaden och fick nytt påfyllningsrör monterat som garantiåtgärd vilket var en rätt stor grej som tydligen tog hela förmiddagen, man får visst plocka ner tanken och lite sånt. När jag åkte därifrån åkte jag och tankade direkt, lätt skeptisk. Men tro på f-n... Nu går det hur bra som helst att tanka, precis så som det skall vara.

Enda nackdelen är att jag inte orkat lämna in den för det här problemet tidigare... :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1191189
Nu har jag kört 900 mil med min bil och aldrig haft problem att tanka :)

Så det känns att det är konstig pump eller samma fel som MartinS stött på.
av Rådlös
#1191256
SebSE: Om det är ett känt problem så är det ju inte otänkbart att Volvo har ändrat konstruktionen på nyare bilar. Som din t.ex. Det gör dom ju utan att gå ut med trummor och trumpeter. Mera i tysthet, kanske för att slippa skämmas?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1191292
Rådlös skrev:SebSE: Om det är ett känt problem så är det ju inte otänkbart att Volvo har ändrat konstruktionen på nyare bilar. Som din t.ex. Det gör dom ju utan att gå ut med trummor och trumpeter. Mera i tysthet, kanske för att slippa skämmas?
Så är det säkert :)
Fruktansvärt nöjd med bilen. Även om det finns "nyare och coolare" modeller så har det varit skönt att slippa barnsjukdomarna.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1193793
MartinS skrev:Efter 18 månader och 6000 mil tröttnade jag och kände att så här kan det bara inte vara. Så idag var bilen inne på verkstaden och fick nytt påfyllningsrör monterat som garantiåtgärd vilket var en rätt stor grej som tydligen tog hela förmiddagen, man får visst plocka ner tanken och lite sånt. När jag åkte därifrån åkte jag och tankade direkt, lätt skeptisk. Men tro på f-n... Nu går det hur bra som helst att tanka, precis så som det skall vara.

Enda nackdelen är att jag inte orkat lämna in den för det här problemet tidigare... :)
Tankade för tredje gången igår sedan reparationen och det fungerar fortfarande perfekt, det är nästan så man inte tror det är sant :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1193838
MartinS skrev:
MartinS skrev:Efter 18 månader och 6000 mil tröttnade jag och kände att så här kan det bara inte vara. Så idag var bilen inne på verkstaden och fick nytt påfyllningsrör monterat som garantiåtgärd vilket var en rätt stor grej som tydligen tog hela förmiddagen, man får visst plocka ner tanken och lite sånt. När jag åkte därifrån åkte jag och tankade direkt, lätt skeptisk. Men tro på f-n... Nu går det hur bra som helst att tanka, precis så som det skall vara.

Enda nackdelen är att jag inte orkat lämna in den för det här problemet tidigare... :)
Tankade för tredje gången igår sedan reparationen och det fungerar fortfarande perfekt, det är nästan så man inte tror det är sant :)
Vad har du för årsmodell`?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1193892
Är nog inte påfyllningsröret som man ska undersöka utan luftningsröret. Om det blir ett litet veck eller slangen trycks ihop (vet inte exakt konstruktion på denna men brukar vara delvis stålrör och delvis gummislang) så hinner inte luften ur tanken och det blir stopp i påfyllningsröret.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1194174
SebSE skrev:Vad har du för årsmodell`?
MY16
av SnartXC90ægare
#1197701
Vissa pumpar är irriterande. Att dra tillbaka och släppa in lite luft löser det oftast. Lite irriterande. Ska höra med verkstan nu före garantin tar slut...

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]