Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hoppe
#1191595
1. Smaksak
2. Går att justera. Har fungerat klanderfritt för mig. Jag vill inte vara utan den.
3. Smidigt och har fungerat perfekt. Jag tycker det är mycket snyggare när man kan fälla in dragkroken när den inte används. Sen så är det skönt att slippa stöta smalbenet mot dragkroken.
4. Alldeles utmärkt! Stark och stadig.
5. Förarprofilen säger 0,76 sedan ny (170428). 1400 mil nu. Mycket släpkörning. Min/max förbrukning mätt vid pump: 0,58 respektive 1,04. Landsväg (+10km/h) 0,58-0,64. Aktiv körning landsväg 0,83.
6. Ingen erfarenhet
7. Ingen erfarenhet

Mvh
Hans Olof
av Flajjan
#1191608
En tanke - du har barn och vagn, bagageutrymmet Är ganska begränsat i V90.
Om du inte har några begränsningar och kan köpa bil för ganska mycket pengar (V90CC Är Dyr), Mercedes All terrain? Där får du garanterat plats med familj, vagn och väskor.
Eller en Audi Allroad, iof ingen superny bilmodell, men du sitter på samma sätt som i V90CC, lågt och tillbaka lutat, lite rakare, V6 diesel som är riktigt härlig att köra, dessutom luftfjädring fram och bak på båda..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1191613
Fisch skrev: 1) Vad är tjusningen med svart innertak? ALLA demobilar hade detta.
Har en svart bil med svart innertak. det märks, Svart färg absorberar solens energi så taket blir brännhett. På insidan utstrålar det svarta taket värmen som infraröd strålning så det blir hett om huvudet.
av falkn
#1191615
Flajjan skrev:En tanke - du har barn och vagn, bagageutrymmet Är ganska begränsat i V90.
Om du inte har några begränsningar och kan köpa bil för ganska mycket pengar (V90CC Är Dyr), Mercedes All terrain? Där får du garanterat plats med familj, vagn och väskor.
Eller en Audi Allroad, iof ingen superny bilmodell, men du sitter på samma sätt som i V90CC, lågt och tillbaka lutat, lite rakare, V6 diesel som är riktigt härlig att köra, dessutom luftfjädring fram och bak på båda..
Allt är ju relativt, men att säga att V90 har begränsade bagegutrymmen är ju det dummaste jag hört.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1191624
falkn skrev:
Flajjan skrev:En tanke - du har barn och vagn, bagageutrymmet Är ganska begränsat i V90.
Om du inte har några begränsningar och kan köpa bil för ganska mycket pengar (V90CC Är Dyr), Mercedes All terrain? Där får du garanterat plats med familj, vagn och väskor.
Eller en Audi Allroad, iof ingen superny bilmodell, men du sitter på samma sätt som i V90CC, lågt och tillbaka lutat, lite rakare, V6 diesel som är riktigt härlig att köra, dessutom luftfjädring fram och bak på båda..
Allt är ju relativt, men att säga att V90 har begränsade bagegutrymmen är ju det dummaste jag hört.
Bild det är Flajjan vi pratar om.....
#1191629
Håller med Flajjan att A6 Allroad kan vara ett alternativ, men upplever inte att den är större i, men jag har inte kollat med barnvagnar, sen är väl dax för en refresh av A6 i höst eller något. Det var tajt mellan A6 Allroad och V90 när jag la beställning för typ 10 månader sen. Mercedes E klass försvann fort från listan, gillar inte alls inredningen på den och den stora digitala displayen ser ut som de har har kommit på i efterhand att de måste ha den, inte snyggt i mina ögon men andra faller säkert för det.
av AndS
#1191661
Flajjan skrev:En PRO med div paket är väl en rätt välutrustad bil...

3
Jag tycker att det är lite slappt, man får ibland slå upp det flera gånger, fast funkar ju!
Handhavande, tar man det lite lugnt och väntar ca 2-3 sekunder efter det att draget släppt så missar den aldrig, man hör ett motorljud under den tiden som troligtvis aktiverar något med fastsättning. Och man behöver inte slå det uppåt utan skjuter det lätt till det tar stopp så fastnar det.
Har aldrig missat för mig utan fungerar klockrent.
av Malmstroem
#1191716
Jag har en A6 Allroad. Att välja en sådan istället för V90 p.g.a. större bagageutrymme kan närmast ses som ett skämt. De är väldigt nära varandra i storlek, och har ungefär samma lutning på bakrutan. Det enda som är klart bättre i Audin är genomlastningslucka som är stor nog för att få igenom några par slalomskidor. Det är den inte på V90.

Storleken bör räcka även för småbarnsföräldrar. De enda som ser ut att kunna få problem de som behöver större hundburar. De får problem i både A6 och V90.
av Xanthopteryx
#1191747
Flajjan skrev:En tanke - du har barn och vagn, bagageutrymmet Är ganska begränsat i V90.
Om du inte har några begränsningar och kan köpa bil för ganska mycket pengar (V90CC Är Dyr), Mercedes All terrain? Där får du garanterat plats med familj, vagn och väskor.
Eller en Audi Allroad, iof ingen superny bilmodell, men du sitter på samma sätt som i V90CC, lågt och tillbaka lutat, lite rakare, V6 diesel som är riktigt härlig att köra, dessutom luftfjädring fram och bak på båda..
Du pratar om att CC är dyr och föreslår sedan Mercedes?
Den är ju schweinigedyr!

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]

Startbatteri

Tack för info, sitter agm i, rejmes hade n&ar[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Skull byta sisten på framstolen 740 88a Det […]

Smörja! Vet du inte?