Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1182891
Tungsten Silver heter den. Ja den har ett litet stänk av beige mitt i det grå. Oerhört smutstålig! Har inte tvättat bilen på 130 mil och den ser fortfarande ren ut :)

Tyvärr inte längre beställningsbar färg men det finns en efterföljare som är i princip identisk.
#1183371
En ren svart bil är ju fantastiskt snygg....men det krävs att man gillar att tvätta. Samt har parkering inomhus. Och inte använder bilen oktober-mars...
#1190449
Tja det händer som tänkt inte särskilt mycket med denna bil. Den gör med andra ord precis det som är tänkt. Eftersom jag har visst ansvar för restvärdet så slog jag dock till och monterade skyddsfilm på stötfångaren bak. Köpte nån slags ebay historia och blev väl rätt nöjd ändå? Gjorde det själv med såpvatten och ett kreditkort. Inga bubblor eller veck alls. Visst går det att se om man vet var skarven finns, annars tänker man inte på det. Rekommenderas, tror jag betalade 200kr eller nåt.
IMG_0765.JPG
IMG_0765.JPG (185.87 KiB) Visad 1122 gånger
IMG_0766.JPG
IMG_0766.JPG (205.67 KiB) Visad 1119 gånger
En annan sak som dykt upp när jag börjat använda släpet är att kulan gnisslar nåt förbenat? När jag kör exakt samma släp (obromsat EU-släp) med sambons bil är det knäpptyst så det måste bero på bilens dragkula. Vad smörjer man med? (Kör aldrig husvagn med avancerade kulkopplingar).
#1190459
Nej inte jag heller. Första gången. Men jag är 100% säkerpå att det är kulan på bilen eftersom samma släp är tyst på andra bilar.
#1191700
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Löjliga priser XC70

https://www.blocket.se/annons/varmland/volvo_xc70[…]

Det är inte så ovanligt fel. Antingen[…]

Räntefritt

Vi har en Volvo v70 2001 AWD med B5244T3. Vi har b[…]