Moderator: Moderatorer

#1191322
Man kan ju anta att man har bra mycket större risk för böter om man kör helt utan. Det drar blickarna till sig betydligt mer än att bara köra med mindre skylt.
Så att det skulle vara detsamma anser inte jag. Rent lagmässigt har du säkert rätt att det är lika.
#1191330
jimlindeborg skrev:Jag ansökte om en liten skylt hos Transportstyrelsen men fick nerslag så jag har en fejkskylt från Funplate :oops:
Aha, så pass. Det lägger jag ingen värdering i.
Den jag såg på en XC60 var dock äkta, av någon anledning.
#1191334
Micce1980 skrev: Kommer bli fint det där, skoj att du ger dig på det med, men har man en hobby så har man :-)-) Hur löser du kablaget?
Utan att ha kikat närmre på det så har jag fått höra att det är plug n play eftersom jag inte har någon extra funktion i varken gamla eller nya speglar. Bara blinka och vinkla. Jag ska dock gardera mig när jag skiftar och ta med lite "finverktyg" så jag kan skifta stiften om det så skulle behövas.
Men som vanligt finns det inte mycket info om detta ingrepp, verkar väl vara en handfull i världen som gjort det hittills. :lol:

Nu har allt fått torka ordentligt och sida vid sida så ser den lagade spegeln och den andra som var hel snudd på identiska ut. Möjligtvis att man kanske verkar har dragit en VÄLDIGT lätt touch med Concept Vista på spegelramen på den lagade men det är förvånande likt.
#1191436
Lackat backspeglarna mattsvarta
Svart hammarlack på dragkroken
Satt solfilm i kombiutrymmet
Bokat framhjulsinställning och olje-/filterbyte på automatlådan (ja, jag blev lat o bekväm... :-) )

Dagarna innan har jag
Motortvättat
Lackat huv o baklucka
Bytt olja, filter, luftfilter, tändstift, kollat alla vätskor etc
Bytt expansionskärl till ett som är tätt (!)
Satt i ny stereo
Rejälstädat hela bilen, inkl klädseltvätt etc
#1191443
Sådärja, då trillade ett meddelande in från försäkringsbolaget om parkeringsskadan som skedde tidigare i somras. "Vi har bedömt motparten som vållande till kollisionen. Vi betalar din självrisk bla bla..."

Härligt. Då ska jag bara få tummen ur att ratta in på verkstaden också. :roll:
#1191456
fjohan82 skrev:
jimlindeborg skrev:Medans sambon var på babyshower så passade jag på att spola av bilen mellan regnskurarna i betongdjungeln :lol:

Bild
Ja tvätta borde jag också göra... 8)
Måste fråga, hur svårt är det att få till den lilla typen av skylt vid beställning? Vill minnas att någon mer här har detta, sen såg jag en XC60 igår på en parkering som också hade en.
Äkta USA-plåt :wink: :lol:
Bild
#1191458
Köpt och monterat lastgaller. Vår hund är för stor för bur i V60n, så vi får köra med galler.
#1191527
Tja vad har jag gjort för min Volvo idag? Har påbörjat projektet att färganpassa husvagnens röda fält att mer likna bilens gråa.
Bilagor
IMG_0643.JPG
IMG_0643.JPG (1.26 MiB) Visad 8420 gånger
IMG_0887.JPG
IMG_0887.JPG (992.59 KiB) Visad 8418 gånger
  • 1
  • 786
  • 787
  • 788
  • 789
  • 790
  • 1853
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]