Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eiko
#1191091
Har lagt inn bestilling på xc60 med leveranse i Desember. Har fremdeles mulighet for å endre valg av utstyr og er litt over snittet interessert i god lyd. Er B&W stereoen virkelig verdt 29900 (Som er prisen i Norge)?

Alle demo ex er jo utstyrtmed B&W, ingen har originalstereon så man kan vurdere. Skal legges til at bilen er en T8 og med samme type bass som i B&W stereoen.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1191102
Ja ni Normän har ju hur mycket pengar som helst, klart du ska unna dig det. :lol:
Jag har B&W högtalare här hemma både till hembioanläggningen och i "stereorummet". Älskar ljudet från deras högtalare. Jag fick betala betydligt mycket mer. :lol:
/ Numer fattig svensk, men lycklig.
av Eiko
#1191128
Er vel mest den norske stat som er rik, ikke den vanlige nordmannen er jeg redd. Og 29900 er mye penger for oss også :)

Har inte tatt med verken luftfjæring eller head up. Funderer på å ta med det i tillegg, som også koster en hel del. Og et sted må man sette en strek for sluttsummen. Det blir luftfjæring og head up eller B&W. Inte begge er jeg redd. Så hva velger man? God lyd eller god fjæring/head up?

Spørsmålet blir da om noen har lysnat på originalstereon og B&W og som kan si litt om forskjellen?
av ForceWalker
#1191133
Efter att ha lyssnat på standardstereon tyckte jag inte att priset för B&W på 30 000kr är värt det, ljudet låter grymt bra på den vanliga stereon enligt min åsikt. Men jag är ingen audiofil.

Jag la dock till Subwoofer på standardstereon.
Valde luftfjädring istället.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1191138
Eiko skrev:Er vel mest den norske stat som er rik, ikke den vanlige nordmannen er jeg redd. Og 29900 er mye penger for oss også :)

Har inte tatt med verken luftfjæring eller head up. Funderer på å ta med det i tillegg, som også koster en hel del. Og et sted må man sette en strek for sluttsummen. Det blir luftfjæring og head up eller B&W. Inte begge er jeg redd. Så hva velger man? God lyd eller god fjæring/head up?

Spørsmålet blir da om noen har lysnat på originalstereon og B&W og som kan si litt om forskjellen?
Ska man köpa en pizza i Norge så måste man vara rik. :lol:
Men visst, man bör ha en gräns för hur mycket man är beredd att lägga på bilen i fråga. Om nu jag gillar väldigt bra ljud, så behöver inte det vara rätt för dig.
Tycker du att ljudet är tillräckligt bra i standardstereon, så ska du inte välja B&W. Jag TROR dessutom att du får mer för bilen, när du ska sälja den, med luftfjädring och head up. Flertalet vill nog ha detta, för ljudet är inte dåligt i standardstereon. Faktiskt ganska bra. :D
Men Dab radio måste man väl välja i Norge?
av Eiko
#1191266
Tja......man får en pizza for en hundrings :)

Liker god lyd jeg også och har bygd mye bra stereo opp gjennom årene. Er nok veldig nære det å være en audiofil. For håpe volvo forhandleren får inn en bil med originalstereon så man kan sammenligne med B&W.

DAB+ radio er et måste i Norge, derfor blir bilen levert med det som standard utrustning. Har kjørt med DAB+ i snart fem år og det funker. Kjører mye i Sverige og det blir lite nedtur i lydkvalitet når den slår over på FM synes jeg. DAB+ har krystallklar lyd.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1191307
Om du lyssnar på "P-kanalerna" (P1-P4) i Sverige tycker jag det är rätt ok ljud på FM-bandet. Däremot om du lyssnar på reklamkanalerna så är det ju apdåligt ljud.

Skall man bara lyssna på radio i Sverige lär det räcka med orginalstereon :)

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]