Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1190865
Det finns massor. Har dok lnte alla namn i huvudet. Men sök På lite företag som säljer obd utrustning, det finns i alla prisklasser
av Lobocut
#1190926
Derank skrev:ochhar du verkligen kollat att inte Icarsoft funkar på din, CR pluss funkar tom 2015 iaf och jag har för mig att det kommit en uppdatering, har du7 kollat med dom som säljer den?

http://www.ukprodiagnostics.co.uk/pages ... 109275.cfm

det finns en massa varientar av dessa, här kör man en VOL II på en S80 2015:

Jag prata med http://www.prylteknik.se/felkodslasare-icarsoft som skicka frågan vidare till icarsoft med mitt reg nummer. Fick till svar att inget dom har fungerar.
av Lobocut
#1190930
Derank skrev:Det finns massor. Har dok lnte alla namn i huvudet. Men sök På lite företag som säljer obd utrustning, det finns i alla prisklasser
Det är just det, Volvo med flera är lite speciell när det kommer till obd utrustning. Man måste ha en som faktiskt kan läsa ut Volvo specifika felkoder, bara en bråkdel som klarar det.
Användarvisningsbild
av Derank
#1190947
Jo, jag vet men det finns ett flertal, och jag ska själv beställa en Icarsoft och testa på min xc60 2016, funkar det på en 15 ska det funka på en 16
av Lobocut
#1191098
Derank skrev:Jo, jag vet men det finns ett flertal, och jag ska själv beställa en Icarsoft och testa på min xc60 2016, funkar det på en 15 ska det funka på en 16
Inte enligt Icarsoft

"Hej!
Tyvärr så fungerar VOL II endast till 2014. Jag kontrollerade även Autel MD 808 Pro och den går till 2015 så det hjälper inte att välja den heller."
Användarvisningsbild
av Derank
#1219994
Har testat en icarsoft nu på en 2016 och det funkade galant.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]