Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190822
Fånigt plastiga baksidor på framstolarna. Rimmar illa med övrig standard. Underlig "kasslerficka" där. Nån som stoppar något där? I min V70 från 2000 är baksidan på framstolarna mjuka. Det finns två mjuka fickor. En väldigt djup där man nästan kan gömma en laptop. Ibland kan man hitta gamla grejor som försvann för längesedan där också...
#1190828
Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:
#1190840
Precis det du beskriver älskar jag. Sitta lågt. Men som du skriver vill vi inte alla ha samma sak!

S80_140HK skrev:Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:

Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1190846
Wibe skrev:Precis det du beskriver älskar jag. Sitta lågt. Men som du skriver vill vi inte alla ha samma sak!

S80_140HK skrev:Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis så är det ju :) Och bilarna säljer ju som smör, så det är jag som är konstig bara :lol:
#1190872
S80_140HK skrev:
Wibe skrev:Precis det du beskriver älskar jag. Sitta lågt. Men som du skriver vill vi inte alla ha samma sak!

S80_140HK skrev:Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis så är det ju :) Och bilarna säljer ju som smör, så det är jag som är konstig bara :lol:
Alla är vi olika som tur är.
#1190944
Ok, men betoning på SMÅ kommer här nått riktigt litet "fel" på min XC90, jag tror dock det är det enda felet på min bil! Bilden på bältet mitten bak spänns inte fast som på bilden utan åt andra hållet! Tryckfelsnisse??Bild


//J
#1193361
Jacobsson skrev:Ok, men betoning på SMÅ kommer här nått riktigt litet "fel" på min XC90, jag tror dock det är det enda felet på min bil! Bilden på bältet mitten bak spänns inte fast som på bilden utan åt andra hållet! Tryckfelsnisse??Bild


//J
Måste säga att det faktiskt är en ganska irriterande detalj, ofta när grabben har problem med bältet så tror jag att låset är på andra sidan just pga detta.
#1196121
På hybridmodellerna är batterisymbolen inaktiv och ser likadan ut (nästan halvfull) oavsett hur laddat batteriet är. Klar försämring jämfört med de flesta andra batteridisplayer runt omkring oss.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]