Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1189964
Bild

Gav mig i kast att montera vingen idag. 5 hål att borra, hur lång tid kan det ta liksom? :lol: Men man har ju varit med förr så den där halvtimmen internet sa att det skulle ta utgick jag ifrån att det inte skulle stämma. Det är säkerligen fullt möjligt om man träffar exakt med att hål och har alla grejer... Och en medhjälpare :lol:

Bild

Men efter 2 timmar och en del rassel senare så satt den där 8)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1189988
Blev ju kanonbra det där :-)-)

Fem hål, är det ett till bromsljus?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1190005
Micce1980 skrev:Fem hål, är det ett till bromsljus?
Som robinb3rgsten sagt redan så är det ett hål för kabeln till bromsljuset. Tittar man på bilden där jag borrat hål så är det det lilla hålet i mitten där kabeln går.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1190387
Bild

Ena ventilationsgallret var ju trasigt redan när bilen köptes. Ingen stor grej egentligen, men lite lagom irriterande bara. Så igår vart det en tur till skroten i Hedemora för att kika efter diverse saker, bland annat ett galler.

Bild

Lite trixiga att byta, men har man bara lite tålamod, en ficklampa, en smal mejsel och några plastverktyg för att ta bort lister och liknande så går det fort. Vid dem röda pilarna finns det små flikar som ska i pilarnas riktning, men dem fjädrar tillbaka! Så samtidigt som man dra upp en flik så lär man trycka in ett plastverktyg för att dra gallret utåt. Att ta bort panelen på kortsidan av instrumentbrädan hjälpte en del för att komma åt på baksidan.
Gallret sitter ihop med ett "tratt" där spjället sitter med 4 liknande flikar och den lilla armen från vredet som styr luftmängden. Tratt-delen lossnade av sig själv för mig när jag lossade gallret ur brädan. Vid monteringen så lät jag tratten sticka ut lite ur brädan så dem 2 delarna kunde snäppas ihop och sedan tittade jag in från sidan när tratten skulle styras in i luftkanalen.

Bild

Klart väl investerade 20:-! 8)

Bild

Att det såg ut som det gjorde under huven "kan" ju ha berott på att det inte satt något skydd under! Men det fick jag i ett som ska monteras vid tillfälle.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1190399
Nja, enbart avsaknad av skydd gör inte att motorrummet blir att se så jävligt ut... Har aldrig haft nå skydd på mina bilar, och nog för att dom inte är fläckfria så är dom tämligen rena utan att tvätta motorn varje dag. Det är ju främst tråget och övriga saker i den nivån som blir skitigt, och inte ovansidan :p
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1190604
Bild

Strålkastarna såg ju inte så roliga ut. Ljusbilden var ju ok enligt besiktningen i alla fall.

Bild

Efter 800 - 1200 -1500 våtslip

Bild

Efter 2000 + 2500 våtslip så börjar det likna något igen.

Bild

2 omgångar med maskinpolering senare ser strålkastarna mycket bättre ut.

Bild

Och det gjorde en rejäl skillnad på helhetsintrycket 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]