Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1190156
T6an sålde jag för ett år sedan, senaste året har jag kört omkring i en 940 turbo:) Det blev så jag köpte den, den är i kanonskick, både inne och ute.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1190212
Blev det någon koll på V90n?
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1190235
fjohan82 skrev:Blev det någon koll på V90n?
Kollade på v90n men fastnade inte för den. Trist invändigt.
av refbob
#1191109
Hej. Blev det något köp? Jag gillar den som är sport. Men man ska ha i åtanke att den är lite stötigare i ojämnheter. Men den är mindre gungig. Det uppskattar jag mer. Vi har en My-13 nästan utrustad som en Summum och en My-16 Sport. Det som även skiljer bilarna åt förutom sportschassi är att Momentumen har 17 tums däck medans Sporten har 18 tum. Vi upplever momentumen som tystare men den har laminerade rutor. Kan kanske bidra. En kompis som har ojämna vägar bytte från 18 tum till 17 tum och blev helnöjd. Vi nöjda med båda. Komforten är i toppklass generellt. Men det vet du ju redan. Jag åkte 100 mil på en och samma dag (Falun-Kiruna) utan några som helst problem i min Sport. XC/V70 har ett lite för trångt baksäte på längden för barnstolar men det har i princip alla bilar. Då är det minibuss som gäller. Skuffen är svårslagen i utrymme. Framförallt bredden. Det är få kombi som slår XC70 på verkliga mått. Förra generationen Mercedes E-klass gjorde det men jag upplevde den som en "gamal" bil. Se upp med taklucka om du är lång. Man slår huvudet i taket. Det gäller dem flesta bilar. Nya V90 kan man inte sitta i bak om man är lång och den har taklucka. Det är en trängre men längre bil. Dåligt utnyttjad kaross med snitsiga moderna former. Jag som kört automat i mina 3 senaste bilar vill inte vara utan. Funkar toppen när man drar husvagn och ihop med adaptivafarthållaren. Visst den har högre skatt och drar lite mer. Men det är ju försumbart jämfört med värdeminskningen. Lag valde till en LED-ramp och är nöjd med den. Har inte samma räckvidd som riktiga helljus men mycket vitt och fint ljus med bra bredd. Rekommenderas att pruta med. Classicmodellerna känns väl ihopskruvade och barnsjukdomarna är ju nästan borta.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1191114
Det blev ett köp, classic sport my16. Har hunnit med 20 mil bara men trivs bra. Åker skönt och den är stabil även på kurviga vägar.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]