Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1190153
Det har dykt upp en modul likt denna i en facebook-grupp för v70, någon tillverkade flera och många hoppade på och köpte. Så snart får vi väl se om dessa klarar sig igenom besiktningen.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1190160
Det är långt ifrån allt som är förbjudet som de slår ner på. Jag känner en person som besiktigade en bil med dragkrok i ungefär tio år innan någon på bilprovningen kom på att bilen hade krok, men det stod inte så i papperna.
Användarvisningsbild
av Hioda
#1190313
Ja, det är ju onekligen en intressant diskussion. Jag funderar på att åka till min besiktningsstation och ställa frågan direkt och visa modden. Superenkelt att koppla bort om det skulle behövas.
av matte75
#1206502
ER skrev:
Steffe3 skrev:Om det inte vore för att tredje bromsljuset inte lyser så skulle man tro att han åker runt och bromsar hela tiden, vet inte vad besiktningen tycker om det. Kanske inte är lika starkt i verkligheten dock. Ser klart bättre ut med den nyare modellen, även om det är bra mycket dyrare.
Gör dom sitt jobb korrekt så blir det nerslag direkt då bromsljuset inte är avsett att fungera som posljus, ej ens "nerdimmade". E-märkningen försvinner och det ser förjäkligt ut med denna fulmodd, signaturljuset är inte fula blaffor som det blir här på prefacelift utan dom följer karosslinjerna i smäckra linjer som går ihop med dom nedre karossljusen. Att sen faceliftljusena även släckta är 1000ggr snyggare med klarglaset än gråstarrglaset kan ej heller ändras.
Även vanlig trafikkontroll skall ge ombes på studs OM dom gör sitt jobb dvs.. Som trafikpolis skulle man då ta en extra och grundlig koll på fordonet och göra nedslag/ombes/körförbud på allt man hittar som normalt skulle kunna slippa undan även om det inte är ok enligt regler att ha det så för hittar man ett kardinalfel är det troligt man hittar mera tveksamheter som tex fulchip mm.
Var och besiktigade min V70 2010 idag. Har moddat bakljusen med modulen.
Besiktningskillarna sa ingenting om det. Den ena kör dessutom en V70 2015 så han vet ju skillnaden mellan hans modell och min.
av daekol
#1214566
Såg faktiskt en V70 igår med denna fulmodden. Såg skitfult ut, nä vill man ha lysen hela vägen upp är det bara att hosta upp stålarna och skaffa MY14 lyktor. Annars kan det kvitta anser jag.
av UnleashFusion
#1214568
daekol skrev:Såg faktiskt en V70 igår med denna fulmodden. Såg skitfult ut, nä vill man ha lysen hela vägen upp är det bara att hosta upp stålarna och skaffa MY14 lyktor. Annars kan det kvitta anser jag.
Instämmer, Det ser inte alls bra ut om det inte är MY14 lyktor, har hellre standard och utan modd om det är under MY14
av monza
#1216291
daekol skrev:Såg faktiskt en V70 igår med denna fulmodden. Såg skitfult ut, nä vill man ha lysen hela vägen upp är det bara att hosta upp stålarna och skaffa MY14 lyktor. Annars kan det kvitta anser jag.
Är det där därför som det verkar vara brist på de nyare baklyktorna på tex Bildelsbasen? Byts det på var o varannan bil eller är det få nyare bilar som skrotas?

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]