Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1189898
Hej! Var förbi och provkörde denna bil, se länk längre ner. Gillar att skatten är låg. Hur är det med den motorn? Förbrukning. Värt att tänka på. Billig försäkring. Har reserverat den tills imorgon kl 1. Kommer att ha den minst till maskinskadeförsäkringen går ut. Tar gärna emot tips och andra saker.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo XC70 II D4 AWD Classic Sport http://www.blocket.se/vi/74714645.htm

Mvh Lars
av Mwi
#1189907
Har bara kört den motorn med automat men helt klart en trevlig motor, spontant så känns bilen lite dyr, det finns en som jag tycker verkar trevligare i Örebro https://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC7 ... w=3&last=1
Mer utrustning, mindre mil, samma prisklass och säljs av en Volvo handlare om du vill köra med manuellväxellåda, kan du tänka dig automat så finns det många att välja på i den prisklassen.
Användarvisningsbild
av Urbis
#1189940
Har en summon Xc70-16, kört 3000 mil och mer än nöjd. Jag har automat och skulle inte vilja ha något annat. Automat o adaptiv farthållare är kanon. Trevlig motor med lagom kraft och ok förbrukning, ligger snitt på 0.71 mätt med miniräknare.
Tycker nog också den är lite dyr, men fin bil!!
Användarvisningsbild
av Urbis
#1189947
Kolla så att plasten runt skärmkanterna sitter tätt mot karossen. Mina börjar släppa lite trots att jag varit sparsam med avfettning och aldrig automattvätt. Verkar vara fler som har samma problem som jag. Ska lämna in min för garantiärende.
Välj en automat!
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1189986
Urvalet är inte så stort i jämtland så priserna hamnar tyvärr därefter :(

Tyckte den var trevlig att köra, hade gått lite och var i bra skick. Vad är ett rimligt pris?

Förbrukning med manuell låda, vad kan den hamna på i snitt. Landsväg/ stadskörning.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1190045
StefanN skrev:Att gå från T6 till D3 blir nog tyvärr en chockartad upplevelse....... :???:
Jag kör T6 en dag och D2 en annan. Det funkar finfint och jag uppskattar att köra båda två, på olika sätt, men så är det ju två olika bilmodeller också.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]