Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av nicklast
#1188974
Grundtrycket ligger på 1bar. Så ingen skillnad med eller utan laddtrycksstyrningen. Jag skulle vilja prova en annan laddtrycksstyrning och se om det blir nån skillnad. Eller prova sätta en extrafjäder på wg om den tjyvöppnar.

Å andra sida så skonar det ju motorn som nämnt med lägre ladd på låga varv. :roll:
av nicklast
#1189206
Tröttnade på dom mattsvarta R fälgarna som alltid såg skitiga ut trots att man tvättar dom... Dom nya fälgarna är från en S80 och hade et55 istället för 43 så med 5mm spacer så gick det fritt från fjäderbenet.
Dock måste ja skaffa smalare däck för det tar i innerskärmen vid fullt rattutslag med 225/40-18. Det blir nog 215/35-18 jag beställer.

R fälgarna med nya gummin. 225/40-18
Bild

S80 fälgarna med 225/40-18 men ska bytas till 215/35-18.
Bild
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1189316
Hade funderat på 15mm spacers hellre än 215/35 som blir riktigt tråkiga att åka på. Och åker man grusväg så blir det så pass lite profil att stenar kan skada fälgkanten. Nu är det ju originalfälgar, men smala däck och lite profil gör det är lätt hänt att fälgarna ändrar form av potthål.
av nicklast
#1189336
Jag vill minnas att däcken som satt på dom svarta när ja köpte dom var 215/35. Då tänkte ja att jäklar va lite gummi, måste va tråkigt och känna varenda ojämnhet... :roll:
MEN med den dimensionen så tog aldrig däcken i nånstanns. Nu med 225/40 så har den nött i innerskärm fram mot skärmkant och så tar däcket mot rambenet :( ..

Spacers vill ja inte kosta på dessa fälgar. Dom får duga tills jag hittar "Dom rätta" 8)
Användarvisningsbild
av 800serien
#1189366
Vansinne att köra 225or på dessa bilar, men vill man köra sönder innerskärmarna och plåten bakom så visst..

Kör på 215/35, snyggare och bättre för bilen!

225/40 är ballongdäck.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
D24 bränslepump problem

Är inte "hemma" på denna mo[…]

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]