Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av nicklast
#1180593
Nu när jag ska fylla på olja i växellådan. Borde jag inte kunna fylla på den via tempgivaren på lådan?
Känns mycket smidigare att bara stoppa dit en tratt och fylla på än att fixa sug/pump eller lång slang till tänkta påfyllningen... :roll:

Bild
av nicklast
#1180624
Lucif3r skrev:... Det där är backlampsbrytaren :roll:
Detta notera jag med efter lite sökning, och är här för att korrigera.... men det behövs ju inte nu
:-)-) .


Till frågan istället. Går det att fylla på där igenom?, känns som det borde va fullt möjligt?
av nicklast
#1188435
lite har hänt sedan sist. Växellådan fick tillslut sin olja. Nya dämpare bak, bakluckan har fått nya dämpare med. Bakljusen har byts ut mot nya V70 gen1.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Nicklas
av nicklast
#1188616
Ja det känns fint, och tvunget då ja inte hade nån olja i efter kopplingsbytet :lol:

Bilen har även fått ett steg3 autotech chip. Till en början ladda den bara 0,5bar, då böt jag till en annan wg jag hade låg som kändes betydligt hårdare när man drog i stången. vips så ladda den 1,5bar :roll: ... Böt tillbaka till den gamla och justerade in stången och nu laddar den 1bar. Grundtryck har jag inte kollat än va det hamna på efter at jag justerat stången.
MEN det jag upplever när jag ger plattan i mattan på tex 3-4an är att jag har 0,5bar till typ 4000varv då ökar det till 1bar.

wg som inte orkar hålla emot och läcker ut?, eller är det typiskt problem för magnetventilen?

/Nicklas
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1188868
nicklast skrev:Bilen har även fått ett steg3 autotech chip.
Grundtryck har jag inte kollat än va det hamna på efter at jag justerat stången.
MEN det jag upplever när jag ger plattan i mattan på tex 3-4an är att jag har 0,5bar till typ 4000varv då ökar det till 1bar.
Börja med att kolla grundtrycket innan du gör något mer. Sen är ju frågan vad du har för avgassystem? För om du har original downpipe så stryper den brutalt. Och steg 3 kräver en 3" downpipe för att fungera riktigt. Laddtryckskurvan är anpassad för det. Och det är en del i varför laddtrycket inte kommer riktigt förens närmare 4000. En annan anledning är att chipen inte ger nå mycket mer laddtryck förens man kommer upp i varv för att skona vevstakarna.
nicklast skrev:Nån som har eller vet vart man får tag på en sådan front läpp? :)
Min gissning är att den kommer från en 940.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]