Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1186411
Visst är det en fantastisk motor? Klippet i framförallt höga hastigheter upphör jag aldrig att förvånas över trots att jag kört T6 AWD i sex år nu.

Min låda hugger ingenting.... Varken innan eller efter oljebytet vid 11kmil.
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av Schmoyoho
#1186420
Oljebyte brukar vara bra. Testa med varm låda och foten på bromsen växla mellan N och D. Fem sekunder i varje läge, och ca 5-10 växlingar så borde det kureras. I "värsta" fall kan du behöva byta mjukvara i lådan, gen II tror jag haft lite problem med att vissa växlingar varit lite för tvära.
Användarvisningsbild
av na96gen
#1186440
Mina två jag haft har varit lite ryckiga, märkt det några fånger när man kom till en p-plats och skulle trixa lite. Mer på tolvan än på fjorton. Båda med uppgraderad mjukvara. Men inget jätte ryck.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1186542
5000 mil är inte så bara om den dragit tungt eller körts inspirerat. Köpt på firma? Lämna på felsökning hos auktoriserad verkstad, köpt privat så skölj och gör en adaptionskörning. Konstigare saker har löst sej med ny olja
av Volvo_S60
#1186581
MartinS skrev:Visst är det en fantastisk motor? Klippet i framförallt höga hastigheter upphör jag aldrig att förvånas över trots att jag kört T6 AWD i sex år nu.

Min låda hugger ingenting.... Varken innan eller efter oljebytet vid 11kmil.
Ja klippet efter 100km/h skojar man inte bort i sportläge :D
av Volvo_S60
#1186583
TommyP86 skrev:5000 mil är inte så bara om den dragit tungt eller körts inspirerat. Köpt på firma? Lämna på felsökning hos auktoriserad verkstad, köpt privat så skölj och gör en adaptionskörning. Konstigare saker har löst sej med ny olja Bild
Den har rullat sjukt snälla mil med service varje år hos auktoriserad verkstad. En äldre man som är 76 idag som ägt den :-)-)
av Volvo_S60
#1186584
Tack för alla tips och svar! :D

Ska lämna in den i slutet av Augusti för felsökning och adaption. Ska uppdatera samtliga mjukvaror då med. Tror jag ska passa på att byta olja i lådan då med :D

Detta hör kanske inte hit till tråden om T6 bara, men går det att ladda ner skivor till gpsen på MY2011 någonstans?
Har letat efter produktnummer och säljaren visste inte riktigt? Har kartor från 2011 nu :lol:
Användarvisningsbild
av na96gen
#1186605
Tyvärr måste du köpa dvd skivor för typ 800kr och sedan en kod för typ det dubbla. Helt sjukt. From my12 kan man uppgradera så man kan ladda ner via volvocars.se gratis och uppgradera via usb.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186762
V70 MY11 har dvd i bagaget va? MMM2 skivor? Kontakta mig via PM isåfall.
av Volvo_S60
#1186887
MartinS skrev:V70 MY11 har dvd i bagaget va? MMM2 skivor? Kontakta mig via PM isåfall.
Hej Martin,

Jag lyckas inte skicka PM till dig?
Skicka gärna. Är på semester nära Tjörn denna veckan :-)
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 148

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag koll[…]

En 99/00? Tror att gasspjället spökar is[…]