Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
#1186163
Så om man har ljusreglaget i autoläge (vilket jag alltid har) är bakljusen alltid tända (V90 CC)?
Suveränt i så fall! Finns väl inte en situation där man ens behöver använda 0-läget... Så om alla bara använder autoläget så kan vi Volvoförare visa alla VW och andra sekunda märken att vi minsann låter säkerheten gå först... :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av intruder1400
#1186183
Autoläget är kasst enligt mitt tycke !
Körde Volvo lastbil o får byta dessa dyra lampor pga slitage ! 15års modell
Den jag kör nu har konstigt nog inte den funktionen , den är det inte byt lampor på (en 13års modell)
Dom nyare jag körde kan jag bara härleda till att dom tänds o släcks i otid (tunnlar o skugg partier)
av pumpnasare
#1186205
Elektrikern84 skrev:
pumpnasare skrev:
JanneP77 skrev: Har inte alla Volvo bakljusen tända oavsett DRL eller halvljus?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
På min V90 är det släckt med DRL, blev något förbannad när jag upptäckte det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då har du Läge 0. Sätt den i auto så är baklysena tända jämt.
Jag har alltid Auto på men har inte sett nått tänt bakljus spelat sig i skylt fönster, jag måste kolla detta mer noga dåBild


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1186206
pumpnasare skrev:
Elektrikern84 skrev:
pumpnasare skrev: På min V90 är det släckt med DRL, blev något förbannad när jag upptäckte det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då har du Läge 0. Sätt den i auto så är baklysena tända jämt.
Jag har alltid Auto på men har inte sett nått tänt bakljus spelat sig i skylt fönster, jag måste kolla detta mer noga dåBild


Skickat från min iPad med Tapatalk

med bara DLR på så är bakljuset släckt.
av pumpnasare
#1186214
fmcarv skrev:
pumpnasare skrev:
Elektrikern84 skrev: Då har du Läge 0. Sätt den i auto så är baklysena tända jämt.
Jag har alltid Auto på men har inte sett nått tänt bakljus spelat sig i skylt fönster, jag måste kolla detta mer noga dåBild


Skickat från min iPad med Tapatalk

med bara DLR på så är bakljuset släckt.
BildBild
När bilen står still lyser det, men gör det även det när bilen rullar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av pumpnasare
#1186215
pumpnasare skrev:
fmcarv skrev:
pumpnasare skrev: Jag har alltid Auto på men har inte sett nått tänt bakljus spelat sig i skylt fönster, jag måste kolla detta mer noga dåBild


Skickat från min iPad med Tapatalk

med bara DLR på så är bakljuset släckt.
BildBild
När bilen står still lyser det, men gör det även det när bilen rullar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bild
Blev fel på förra



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Elektrikern84
#1186297
Jajjemen. Alla bilar i 90 samt gamla å nya XC60 serien har tända bakljus ( vid enbart Varselljus fram också).
Även V70 med DRL har tända bakljus dagtid.
Gamla XC90, S40, V50 med halvljusautomatik har släckta bakljus dagtid! Vet inte hur indikationen ser ut när bakljusen tänds dock.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1186309
Elektrikern84 skrev:Jajjemen. Alla bilar i 90 samt gamla å nya XC60 serien har tända bakljus ( vid enbart Varselljus fram också).
Även V70 med DRL har tända bakljus dagtid.
Gamla XC90, S40, V50 med halvljusautomatik har släckta bakljus dagtid! Vet inte hur indikationen ser ut när bakljusen tänds dock.
Nej, XC60 classic har släckta bakljus vid läge noll och parkeringsljus (bakljusen slocknar när man börjar rulla). Vet inte hur det är på 90-serien, men antar att det är likadant där :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av pumpnasare
#1186413
Hej
Min fru kollade imorse när jag rullade iväg och bakljusen lyser iaf upp till 30Km (kunde inte köra fortare)
Då kan man undra varför så många V90 kör mörka bak.Jag tror inte dom lyser med full effekt,med halvljus ser jag bakljusen i skylt fönstren men ej med DRL
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186415
svergie2 skrev:
Elektrikern84 skrev:Jajjemen. Alla bilar i 90 samt gamla å nya XC60 serien har tända bakljus ( vid enbart Varselljus fram också).
Även V70 med DRL har tända bakljus dagtid.
Gamla XC90, S40, V50 med halvljusautomatik har släckta bakljus dagtid! Vet inte hur indikationen ser ut när bakljusen tänds dock.
Nej, XC60 classic har släckta bakljus vid läge noll och parkeringsljus (bakljusen slocknar när man börjar rulla). Vet inte hur det är på 90-serien, men antar att det är likadant där :)
Men i Autoläge är de ju tända bak, det är ju det vi pratar om här, om inte jag missförstår allting. I läge 0 skall endast varselljus fram lysa, men vem kör i 0-läge, verkar ju idiotiskt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]