Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1186018
Den var visst inte fullt så tom som jag trodde. Ca 600 g kvar i systemet av ett knappt kilo fullt. Tyder ju på att det är i stort sett tätt om inte annat. Kompressorn fick lite ny olja också.

Är ju inte så varmt än idag men lite kallare tyckte jag nog den orkade leverera på max. Får se i eftermiddag när det är lite varmare.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186020
600g av 1000g är väl att betrakta som ganska tomt, eller?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1186027
Inte så tomt som jag väntat mig ändå. Men absolut inte så att det kvalar som fullt heller.

Det är ju så pass att det fortfarande är tryck i systemet, dvs inga stora läckor. Det är ju en del reservgas i bilar som finns där just för att de läcker mer än fasta installationer.

Ska bli 25+ imorrn enligt prognosen. Får testa då när det är varmt nog att verkligen märka skillnad.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187131
Monterat brandsläckare i bagaget.

Har också noterat att bromsen jag bytte ok på fortfarande ligger an en liiiiten aning, den fälgen är något varmare. Men inte mer än att jag glatt tänkte ignorera det till efter semestern. Nästa grej är väl att prova att byta slangen om den svällt invändigt eller nåt.
Bilagor
IMG_20170724_200128786-2080x1170.jpg
IMG_20170724_200128786-2080x1170.jpg (517.87 KiB) Visad 514 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187571
Kollat igenom bilen lite nu inför bilsemestern som börjar imorrn. Blir ca 400 mil om jag räknar hyfsat rätt. Sverige-Italien-Frankrike-Sverige.

Kom ihåg att kolla vevhusventilationen med en plastpåse över oljestickan idag också. Påsen sögs tom när bilen stod på tomgång, inte jättefort men så lyckades jag nog inte hålla helt tätt heller. Har gått och funderat på skicket på den ett tag så nu vet jag att den är någorlunda funktionell iaf.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187963
150 mil senare kan jag konstatera att bromsen nog inte alls ligger på. Det är lera från grusvägarna som sitter kvar i fälgarna I klumpar som ger vibrationer. Blev successivt bättre allt eftersom jag körde :-)

Ska skrubba ur det innan jag ger mig hemåt sen.

Och den nyservade AC kyler utmärkt. Behöver nog dammsuga givaren bara för när bilen sa upp mot och över 30 utanför fick jag vrida på mer fläkt manuellt för att det inte skulle bli kvavt.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1187967
Att ena bromsskiva blir lite varmare tar jag som att det nya oket helt enkelt funkar bättre. För oket i sig blir inte varmt om jag kört en stund i 150 och sen bromsar hårt in på en avfart, men skivan blir varm så det knäpper om den.
av andersuw
#1192186
SBergdahl skrev:Monterat brandsläckare i bagaget.
Bra med brandsläckare men varför sätta den där? I min V70N sitter den här, i framkant under förarsitsen (Volvo original):
Brandslckare08.JPG
Brandslckare08.JPG (77.54 KiB) Visad 498 gånger
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 08)%202002

Och i min V70 II har jag en sån här liggandes i fickan på förardörren:
51562185-RUPat.jpg
51562185-RUPat.jpg (27.48 KiB) Visad 1412 gånger
http://www.mausxtin.com/sv-SE
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 25
S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]