Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jungelgeorge
#1185444
StefanN skrev:Ctek-indikatorn va snyggt gjort, hur fungerar den med indikeringen? Lyser den jämt?
Ja den lyser jämt. Grönt vid full laddat, gult vid lite lägre spänning och rött vit behov av laddning. Såg att någon räknat på att den förbrukar 4 ampere under ett år så det spelar ingen roll för batteriförbrukningen. Bryr mig inte om vad den visar ville bara ha en snyggare anslutning än original kabel som ligger lös. Har laddaren på väggen i garaget och kan stoppa i den någon gång ibland. Skulle ändå ha en laddare till båten och då såg jag denna lösningen i en annan tråd
av Jungelgeorge
#1185485
Mini_ice skrev:Snygg bil och riktigt cleant blev det med den där monteringen! Snyggt!

Rea på volvo? :D :roll:
Tack!
Fick att de sålde massa XC70 grejer billigt monterat och klart.
av Jungelgeorge
#1185521
CaptainOats skrev:Upplever du däcken som bullriga?
Jag har samma fälgar o däck som dig och tycker dom låter en del
Kanske fel person att svara på det då jag hade 265/30 20 tum på Passaten innan jag byte bil.
Men nej det tycker jag väl egentligen inte. Upplever väl Xc som tyst överlag och ett klart lyft mot Passaten som var en 2012.
#1185595
Jungelgeorge skrev:
CaptainOats skrev:Upplever du däcken som bullriga?
Jag har samma fälgar o däck som dig och tycker dom låter en del
Kanske fel person att svara på det då jag hade 265/30 20 tum på Passaten innan jag byte bil.
Men nej det tycker jag väl egentligen inte. Upplever väl Xc som tyst överlag och ett klart lyft mot Passaten som var en 2012.
Hehe ja den är helt ok. Hadr en E klass innan den var lite bättre dock.
av Jungelgeorge
#1185937
Fick hem några paket i dag så det blev en tur ut i garaget under kvällen. Fick även hem torpedplasten från en V60 och fjäderbensstaget åker buss nu så det borde komma under veckan så det får monteras enligt inspiration från StefanN. (Stefans XC70 T6 329hk Inscription Polestar) 8)
FullSizeRender 2.jpg
Fick tag på nya tygmattor nästan gratis på Blocket så swishade hem dem.
FullSizeRender 2.jpg (150.9 KiB) Visad 465 gånger
FullSizeRender.jpg
Då var ju dammsugaren tvungen att tas fram så när den gjort sitt måste ju läderbalsamet fram så skinnet får sitt.
FullSizeRender.jpg (109.94 KiB) Visad 462 gånger
IMG_3997.jpg
Fick även hem dörrförvaring från Kina. Bra plast och perfekt passform så nu har snusdosan och fått sin "barnstol". Tack till chasbas för tipset.
IMG_3997.jpg (104.53 KiB) Visad 464 gånger
av Jungelgeorge
#1186125
Efter insidan igår så blev det tvätt och uppfräschning av platsen utvändigt. Måste polera och vaxa lacken eller om man skall lata till sig och lämna in den istället på polering och lackförsegling.
FullSizeRender 2.jpg
Då var vingen monterad och bagageluckan och nedre spoilern lackad.
FullSizeRender 2.jpg (130.99 KiB) Visad 459 gånger
FullSizeRender 3.jpg
Det ska vara vinge på V/XC70.
FullSizeRender 3.jpg (126.73 KiB) Visad 456 gånger
FullSizeRender.jpg
På fredag åker solfilmen på. 5 eller 7 rutor?!?
FullSizeRender.jpg (100.84 KiB) Visad 461 gånger

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]