Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
#1182742
djkramer skrev:Lansering tidigast januari 2018 som någon skrev ovan? Hoppas att den blir längre än nuvarande V60.
Om uppgifterna på den maskerade bilen stämmer så blir den nya 0,7 cm kortare.
av djkramer
#1182777
KrilleW skrev:
djkramer skrev:Lansering tidigast januari 2018 som någon skrev ovan? Hoppas att den blir längre än nuvarande V60.
Om uppgifterna på den maskerade bilen stämmer så blir den nya 0,7 cm kortare.
Om jag inte minns fel så var måtten, enligt fordonsregistret, för både S och V90 felaktiga jämfört med den slutliga produkten. Enligt Tekn värld kommer v60 växa på både längden och bredden. Men vi får väl vänta och se helt enkelt.
av KrilleW
#1182927
Möjligt. Följer den samma trend som 90-serien och XC60 så blir den större på utsidan och mindre på insidan.
av McDonald
#1183974
KrilleW skrev:.. mindre på insidan.
Definitivt större på insidan
Har sett den o suttit i den
Användarvisningsbild
av joel80
#1183981
V60 ska enligt flera säljare jag pratat med ta upp kampen mot Passaten. Då kan det absolut inte vara mindre än nuvarande. Den kommer helt klart ha mer lastutrymme.
av djkramer
#1184028
Det låter positivt med en lite större bil än nuvarande V60. Hoppas på snar lansering, men inte före januari 2018? Eller vad säger ni som vet?
Användarvisningsbild
av joel80
#1184179
Eftersom Classic fortfarande säljs (som MY18) och inget annat annonserats är det nog tidigaste man kan hoppas på till sommaren 2018, och då som MY19. Jag hoppas extremt mkt på att den kommer med elmotor som alternativ. Alltså endast eldrift. Men då är nog MY19 för tidigt... så hoppas egetligen det tar ännu lite längre tid. (Men hur länge classic kan sälja vet jag inte.. brukar ju inte vara allt för länge.)
av djkramer
#1184428
McDonald, eftersom du har suttit i den kommande V60n så undrar jag bara om du har någon uppfattning ifall det är mycket skillnad mot dagens V60. För egen del så är V90 onödigt stor medan V60 dels är en utgående modell, dels lite för liten. En ny V60 i närheten av V70-storlek hade suttit fint men det är kanske att hoppas på för mycket. Jag tänker att den borde matcha BMW 300-serien/Audi 4 och då blir den väl mindre än dagens V70? Hoppas även på en billigare hybrid till kommande V60. Men vi får väl se i januari 2018. :wink:
av ansjo
#1184530
djkramer skrev:McDonald, eftersom du har suttit i den kommande V60n så undrar jag bara om du har någon uppfattning ifall det är mycket skillnad mot dagens V60. För egen del så är V90 onödigt stor medan V60 dels är en utgående modell, dels lite för liten. En ny V60 i närheten av V70-storlek hade suttit fint men det är kanske att hoppas på för mycket. Jag tänker att den borde matcha BMW 300-serien/Audi 4 och då blir den väl mindre än dagens V70? Hoppas även på en billigare hybrid till kommande V60. Men vi får väl se i januari 2018. :wink:
Tror du ligger nära sanningen med storleken, att den blir närmre den gamla V70. Vad jag hört från min kontakt så kommer den troligen att bli nya folkhemsvolvon framöver :-)-)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1184998
Fast V90 är ju bara stor på håll. Parker en gammal V70, eller för den delen 740, bredvid så ser den rätt liten ut i jämförelse. Utom kanske på längden då.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 42
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]