Moderator: Moderatorer

#1180269
Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:Passat på att dra fram & tillbaka på lacken idag i det fina vädret... 8)
Visst är dom fina när de är nygjorda :-)-) Men det blir ingen karatekid av dig, wax on, wax off i cirklar ju :wink:
Ja än så länge har den inte blivit smutsig igen, ganska bra glans irl. Ska dock gå över den med maskin första veckan på semestern, så den blir mer representabel på kontinenten :-)-)
En sån behandling brukar kännas i armarna... :roll:
#1180291
grillchips skrev:Tips? Värt att rodda i eller ska jag bara lappa med färgpenna och call it a day? Första gången jag ev behöver dras med försäkringsbolag i bilsyfte (även fast jag som sagt, antar att det är att dra i alldeles för stora växlar).
Riktigt trist, själv har man råkat ut för flertalet parkeringsskador, och då har jag inte äns fått reda på vilka det är. 7500 spenar fick jag punga ut sist då nån klippt backspegeln mot min bakskärm på XC60n (dyrare de två första åren med ny bil) :evil:

Ta det med försäkringsbolaget och åk & visa upp skadan, ta också med bilderna då det brukar sänka självrisken om du på något sätt kan intyga att det inte var du, nu vet du ju vilka det var men det är alltid bra att kunna styrka sitt påstående. Sedan beror det väll på försäkringen hur mycket det går på. Ibland går det att lacka delvis, men det beror på vart skadan sitter och vad det är för lack, samt om färgen är blekt. Jag har varit inne för mindre så jag skulle tippa på att de fixar det.

Har man hyfsat försäkring skulle jag tro det går på runt 1800 totalt, det var vad jag betalade när S60n var inne.

I vilket fall hoppas jag att det löser sig utan synliga skador, det kan vara riktigt trist att veta att man har skador på bilen om man gillar den (bilen är väll bland det bästa som finns? :)), man tappar lätt motivationen att hålla den i toppskick och njuter därefter inte lika mycket att köra.
#1180318
Inre ofta man har en motpart när det är parkeringsskador! Om inte den andra parten blåljuger kommer det ju gå på deras självrisk. Så klart värt att rodda i...
#1180324
grillchips skrev: Tips? Värt att rodda i eller ska jag bara lappa med färgpenna och call it a day? Första gången jag ev behöver dras med försäkringsbolag i bilsyfte (även fast jag som sagt, antar att det är att dra i alldeles för stora växlar).
Ingen expert på området men efter det regnat stenskott på min bil med en massa småskador mindre än din så markerade jag ut alla skador noggrant med tejpbitar och sedan åkte jag till skadeverkstad där dom dokumenterade allt till mig. Blev omlackering på både huv, stötfångar och sidodörr allt på samma självrisk.

Även fast många inte tycker det är någon skada att bry sig om är väl allt relativt ändå, skadan var ju inte där förut och sänker värdet på din bil (om än kanske inte mycket).
#1180330
Röjt i carporten där ingen bil stått senaste 5-7 åren.
Möbler, trädgårdsprylar etc har slängts in där istället.
Ni känner säkert igen er? :roll: :lol:
Ny bil=nya tider
Bilagor
brum car.jpg
brum car.jpg (947.23 KiB) Visad 4327 gånger
#1180442
coachen skrev:Röjt i carporten där ingen bil stått senaste 5-7 åren.
Möbler, trädgårdsprylar etc har slängts in där istället.
Ni känner säkert igen er? :roll: :lol:
Ny bil=nya tider
Nej jag har sedan ung alltid prioriterat att fordonen ska ha en plats under tak och så blir det, alltså bilen före allt annat som utemöbler och trädgårdsslangar som gått sönder :wink: Har däremot ställt upp att hjälpa vänner göra plats i garaget men det slutar alltid med att det är trångt där snart igen. :roll: Men det är ju rätt bra att ha ett tak över den, blir bra mycket mindre skitig med mera så tummen upp till dig :-)-)
#1180505
Idag blev det invändig tvätt inklusive skinnsmörj. Självklart har jag inga utemöbler i garaget, så det gick bra att stå där :D

Den utvändiga tvätten och vaxning blir senare i veckan så att bilen är stilig inför sommarens husvagnsdragande.
#1180511
Fick hem en ny högtryckstvätt idag. Inget fel på den gamla men jag har länge sneglat på en "värre".
Lite skillnader är det. 68kg mot 31kg. 160bar mot 115bar. 1140l/h mot 600l/h. Båda har 15m slang. Några Kränzletvättar levereras med 20m slang och det får kanske plats på vindan. Ska premiärtvätta senare i veckan.

Bild
  • 1
  • 760
  • 761
  • 762
  • 763
  • 764
  • 1853

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]