Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1179972
Rätt värdelöst beteende det här. Som att kassörskan på Ica skulle byta på mjölken från Arla till egna varor i smyg i kassalinjen
#1179976
Lövet skrev:Rätt värdelöst beteende det här. Som att kassörskan på Ica skulle byta på mjölken från Arla till egna varor i smyg i kassalinjen
Tänk samma scenario med en sådan "Matkasse" som levereras hem, herre jösses vilket liv det hade blivit. Framförallt om någons barnmat Semper köttbullar blivit utbytt mot deras egna med köttbullar då tar det väl hus i h-e. :wink: För mig hade det som för vissa andra här handla mer om principen än om att delen faktiskt kanske är ok ändå eller ej.
#1179994
Micce1980 skrev:
Lövet skrev:Rätt värdelöst beteende det här. Som att kassörskan på Ica skulle byta på mjölken från Arla till egna varor i smyg i kassalinjen
Tänk samma scenario med en sådan "Matkasse" som levereras hem, herre jösses vilket liv det hade blivit. Framförallt om någons barnmat Semper köttbullar blivit utbytt mot deras egna med köttbullar då tar det väl hus i h-e. :wink: För mig hade det som för vissa andra här handla mer om principen än om att delen faktiskt kanske är ok ändå eller ej.
Jag tycker det är rätt uselt rakt igenom även om delarna har motsvarande kvalitet. Man får helt enkelt inte det man förväntade sig. Visst, om det handlade om att saker tog slut men nu verkar det vara systematiskt av ren lönsamhetssynpunkt.
#1180009
Yes, det är väl till och med lite gråzon rent lagligt.
Dessutom har de, efter att de införde auto-replace, prissatt deras eget märke strax över premium

Men jag är i stora drag nöjd då jag oftast skruvar andras bilar och där enbart pris räknas.
#1180073
Det står väl i villkoren att de kan byta så när man köper sluter man ju ett avtal med de villkoren.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]