Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av nicklast
#1178931
Jag håller med er till fullo :lol:

Tanken var att jag skulle göra ett ryck igår kväll och få klart med insugen och vevhus. Hade Enduro tävling på förmiddagen där foten hade kontakt med ett träd så det vart besök på sjukan på kvällen istället där det konstaterades att stortån va av och tån brevid hade en spricka, fjärde tån i räkningen denna sesång 8) . Men ikväll blire väll möjligen ett ryck för halta lotta :roll: :lol: ..
av nicklast
#1179110
Lucif3r skrev:Du får börja ha på dig stålhätta när du är ute och åker :lol:
Det är nya stövlar på G, men det hjälper inte mycket om smällen kommer över tårna tyvärr :lol:
av nicklast
#1179117
Ett lite ryck igen då och nu med BÄTTRE bilder :-)-)

Hela vevhusventilationen bytt och insuget på plats. Det tar sig :-O) .


Bild

Bild

Bild

Bild





Sedan har jag några funderingar.

Jag har 1st kontakt jag ej vet vart den ska till. Belägen vid lmm sidan och finner ej nån ledig kontakt nånstanns.
Bild

Och så funderar ja på om det saknas nå här, under locket till tändstiften.
Bild

/Nicklas
av nicklast
#1179367
Monterade sänkningsfjädrar bak igår och passade på att riva ner det gamla avgassystemet som gjort sitt.

Ett tips till er som ska ta bort fjädrarna och bulten bara snurrar i koppen. Jag tog en svetstång och nöp fast den så lossa det fint :)

Bild

Sedan la ja två svetsloppor så blir det enklare nästa gång.

Bild

Färdigt.

Bild







Det gamla sunket byts ut mot rostfritt.

Bild

3tum dp till 2,5tum bakåt.
Bild



popnitar till innerskärmen och stänkskyddet är beställt, samt nya gasdämpare till bakluckan.


allt för nu /Nicklas
Användarvisningsbild
av frasse4
#1179789
Trevligt med rostfritt avgas. Men du får lägga en bild på hur låg den blev med fjädrarna.

Ps. Du kommer störa dig på hu tungt det blir att stänga luckan med nya gasdämpare
av nicklast
#1180380
frasse4 skrev:Trevligt med rostfritt avgas. Men du får lägga en bild på hur låg den blev med fjädrarna.

Ps. Du kommer störa dig på hu tungt det blir att stänga luckan med nya gasdämpare Bild

Ja det är trevligare än det rostiga som satt uppe :roll: . Jag kommer antagligen störa mig mindre på att luckan går trögt än att behöva ha den mot huvet när man ska ha in saker 8).


Ja fick nya däcken levererade idag så ska montera dom så kommer lite bilder på hur det blev m.m. :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1180408
Tycker luckan är mindre tung att öppna med nya dämpare än med helkassa dämpare. Med helkassa dämpare så får man ju noll och ingen hjälp någonstans. Det är väl just dom första 2-3dm som blir lite mer tröglyft, där dämparna blir som mest komprimerade.

är man van vid kassa dämpare så får man akta sig lite dock, annars är risken stor att man smäller luckan i hakan dom första gångerna :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]