Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1176841
Kul bil att rädda! Vad blir planen, orginal eller efter egen smak?

Men alltså vad är det för kamera du använder, har du vaselin på linsen? :P
av nicklast
#1176845
Haha ja kameran eller ja, hela telefon har tagit stryk så det finns mer att önska i kvalite :roll: ...

Jag har tänkt att bara fräsha upp det som är lite taskigt på bilen, utvändigt blir det sänkningssatsen och troligtvis Thor 17" då ja tycker dom passar in bra till bilen utan att se för mäktiga ut.

/Nicklas
Användarvisningsbild
av frasse4
#1176875
Ja, jag brukar få ta över min frus mobiler när dessa är "slut" och har klarat mig 2 år nu med en LG G2. Tycker den hänger med bra, men just kameran lämnar ju lite att önska...

Jag tror inte jag sett så många 850 med thor, men de passar väldigt bra på V70N. Ska bli kul att se resultatet med sänkningen, fjädrarna såg väldigt mycket kortare ut tycker jag...
av nicklast
#1177542
Ja fjädrarna ser riktigt mycket kortare ut. Jag vet egentligen inte vad det är för märke eller hur mycket dom sänker. Dom köptes nya/begagnade 8)




Här kommer en liten bildbomb på det jag hann med igår. Fick delar jag beställt i Fredags så det var äntligen dags att börja plocka ihop bilen igen :-)-) .


Började med att tvätta av lite delar.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Dom efterlängtade delarna.

Bild

Bild på bruksbilen. en 245-93 :mrgreen:
Bild

Demontering/Montering.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Gör rent svänghjul.
Bild
Bild
Bild
Bild


Sedan hitta ja denna lilla jävel som jag missat. så det var bara å ta ner koppling igen och sätta dit låsringen, och montera kopplingen åter.
Bild



Bild


Montera lådan var svårare än jag trodde, får fortsätta på Tisdag.
Bild

/Nicklas
av nicklast
#1178003
Växellådan är nu på plats :-)-). kärvade lite i början tills jag hitta problemet. Det var en hängande kontakt som låg mellan block och lådan så det tog stopp :roll: . Sedan gled den på fint.

Nästa problem var att få rätt subframen i sidled, det avhjälptes med vinsch och fyrhjuling.

Bild

Nästa gång blir det att plocka ihop fjäderben, drivaxlar m.m på bägge sidor. Samt montera nya Stabilisatorstag.

/Nicklas
av nicklast
#1178414
Nu har det hänt lite igen, inte långt ifrån att få prov åka lite :-)-)

Bilen står på hjulen igen för en stund innan det är dags för pall bockarna och avgassystemet ska upp samt byta fjädrar bak.

Roligare fälgar har den fått med, helt andra än vad jag hade i tankarna men dessa dök upp i samma stad och hade rätt prislapp.

Bild

Bild

Bild

Byter ut alla vakuumslangar då i stort sätt alla va torra och vittrade.

Bild

Dags för att montera till bak insuget och nya vevhusventilationen, men för gnugga rent lite olja och skit.

Bild

Bild

Skönt att kunna pricka av lite i listan.
Bild

/Nicklas
av nicklast
#1178448
Jag försöker göra några timmar efter att ungarna har somnat, tror jag är uppe i runt 20 timmar nu från start. varav 15timmar var demontering av låda, koppling, byta packbox och montera igen :roll: det är minst sagt ett stort jobb för en hobbymekaniker :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...