Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174197
Ilduce77 skrev:
Wolfyswe skrev:Det är när volvo släpper ny karta som man är glad för sin 250 Mbit internetlina :lol:
Hade dock önskat ett smartare sätt att uppdatera på, inkrementell uppdatering hade varit nåt.
Inte storleken som sagt som stör mig, utan tiden det tar att föra över till bilen och att den måste
vara igång under tiden, vilket i mitt fall (car port en bit från lägenheten) innebär att jag får antingen
sitta i bilen eller köra runt med den :roll:
Ja, det hade varit bra om det gick lite smidigare..

Denna gången när jag skulle få över kartan till bilen, startade jag bara radion, utan starta bilen. Då var radion igång i ca 20 min och den hann få över ca 20-25 procent av kartan. Så efter ett tag gick jag förbi bilen igen och startade bara radion, (den är igång trots att man låser bilen). Efter 4 gånger var den uppdaterad och klar..

Gick hyfsat smidigt trots allt..
Lite smidigare? Volvo har väl ändå ett bra system där man kan ladda ner kartan själv och gratis? Många bilar måste man ju in på verkstaden och ladda, samt att vissa tar hutlöst betalt för en uppdatering. :roll:
#1174248
Wolfyswe skrev:Det där beror ju på daglig körsträcka, kör du mycket per dag så ja, då tar det nån dag.
Kör du mindre tar det längre tid. Tyvärr slår ju uppdateringen även ut funktioner som
BT, BT-samtal m.m som åtminstone jag använder rätt mycket. Men men, det är väl bara att göra.
Det enda som inte fungerat för mig när uppdateringsprocessen kör i bilen är själva navigeringen. BT har fungerat precis som vanligt under tiden (iaf musik via telefonen)
#1174305
MorfusV70 skrev:Finns det en nyare version än denna gamla? "Publicerad 2016-05-30 Utgåva V.30.16.04"
Var hittar ni den isf?
Pröva gå in här. Välj det systemet du har.
http://support.volvocars.com/se/downloa ... cstype=map
#1174321
pellz0r skrev:
Wolfyswe skrev:Det där beror ju på daglig körsträcka, kör du mycket per dag så ja, då tar det nån dag.
Kör du mindre tar det längre tid. Tyvärr slår ju uppdateringen även ut funktioner som
BT, BT-samtal m.m som åtminstone jag använder rätt mycket. Men men, det är väl bara att göra.
Det enda som inte fungerat för mig när uppdateringsprocessen kör i bilen är själva navigeringen. BT har fungerat precis som vanligt under tiden (iaf musik via telefonen)
För mig fungerar allt utom naven oxå.
#1174599
AndreasThn skrev:
pellz0r skrev:
Wolfyswe skrev:Det där beror ju på daglig körsträcka, kör du mycket per dag så ja, då tar det nån dag.
Kör du mindre tar det längre tid. Tyvärr slår ju uppdateringen även ut funktioner som
BT, BT-samtal m.m som åtminstone jag använder rätt mycket. Men men, det är väl bara att göra.
Det enda som inte fungerat för mig när uppdateringsprocessen kör i bilen är själva navigeringen. BT har fungerat precis som vanligt under tiden (iaf musik via telefonen)
För mig fungerar allt utom naven oxå.

Har påbörjat min uppdatering nu med och måste säga att volvo har jobbat på detta. Som ni säger är det bara NAV som inte fungerar
och jag har även märkt att uppdateringen går fortare. Knappt kört med bilen idag, men den är redan på 50% uppdaterat.
Tror jag varit lite färgad av när jag skulle uppdatera min V70 -12, då fungerade knappt något och det tog evigheter kändes det som.
Värst var att BT la av då. Men som sagt, nya bil, ny upplevelse :-)-)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 33

Är ju högst individuellt vad som är[…]

När jag för ett tag sedan letade kompres[…]

Volvo 960 dricker mycket

Och det var den främre lamndan jag mätte[…]

Service Renault Scenic 2003

Väntar nu på spindelled och gummi till […]