Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
#1174416
AndS skrev:Om man har behov av utrymmet i en kombi så används nästan aldrig skyddet, mestadels står det i garaget :wink:
Tror knappast att den som avser att göra inbrott i bilen bryr sig om små glipor i skyddet där bak, men är det fördraget så finns potential för något intressant. Finns nog ingen logik i en storstad hos en missbrukare som behöver pengar att extra tonade rutor och insynsskydd skulle förhindra inbrott, dvs vad vi ser som logiskt finns inte hos de som gör dessa inbrott. :)
Om man har behov av en kombi - då finns det "bättre" bilar som man kan använda för att packa saker i.. Skulle ut med båten, hade 3 IKEA kassar, 2 mindre bagar, 3 matkassar, sen var det fullt, fick ta ut en låda med saker jag har i bak för att få in ovan saker.
V70n kunde man även få in en motor, och annat - utan att det var fullt.
av Xanthopteryx
#1174418
Flajjan skrev:
AndS skrev:Om man har behov av utrymmet i en kombi så används nästan aldrig skyddet, mestadels står det i garaget :wink:
Tror knappast att den som avser att göra inbrott i bilen bryr sig om små glipor i skyddet där bak, men är det fördraget så finns potential för något intressant. Finns nog ingen logik i en storstad hos en missbrukare som behöver pengar att extra tonade rutor och insynsskydd skulle förhindra inbrott, dvs vad vi ser som logiskt finns inte hos de som gör dessa inbrott. :)
Om man har behov av en kombi - då finns det "bättre" bilar som man kan använda för att packa saker i.. Skulle ut med båten, hade 3 IKEA kassar, 2 mindre bagar, 3 matkassar, sen var det fullt, fick ta ut en låda med saker jag har i bak för att få in ovan saker.
V70n kunde man även få in en motor, och annat - utan att det var fullt.
Litermässigt skiljer det 15. Inga extrema mängder.
Av den jag sett av utrymmet hittills både på 90 och vår nuvarande 70 så tycker jag inte heller det är någon astronomisk skillnad.
Ibland känns det som att folk drabbats av placeboeffekten.
Ingen som har lite mera faktiska data och inte bara tyckanden och antaganden?
av andersuw
#1174438
Lastar man bara under insynsskyddet/fönstren har V90 ungefär samma lastkapacitet som V70, vilket är vad de standardiserade litermåtten säger. Lastar man upp till tak rymmer V70 avsevärt mer eftersom den lutande bakluckan på V90 tar bort en stor del av lastkapaciteten ovanför insynsskyddet och i höjd med fönstren. Vet inte om det finns någon som försökt mäta skillnaden vid lastning upp till tak men det räcker ju att titta i respektive bagageutrymmer för att få en klar uppfattning om saken.

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]