Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174304
Jag vet att dom inte är typade med drag, men det var inte frågan heller.

Fokusera.

Här är frågorna igen:

Finns det ett täcklock till polestar performance parts diffusorn, och isåfall, är den samma som polestardiffusorn?

Går det att ladda mjukvara för TRM trots att bilen inte "ska" utrustas med drag eller är det låst i bilkonfigurationen? (Teorier hjälper inte)
av LazerHawke
#1174306
TommyP86 skrev:Jag vet att dom inte är typade med drag, men det var inte frågan heller.

Fokusera.

Här är frågorna igen:

Finns det ett täcklock till polestar performance parts diffusorn, och isåfall, är den samma som polestardiffusorn?

Går det att ladda mjukvara för TRM trots att bilen inte "ska" utrustas med drag eller är det låst i bilkonfigurationen? (Teorier hjälper inte)
enklast är ju att fråga ÅF direkt så slipper du teorier?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174312
Då får man svaret att det kan gå, enklast är att prova.

Har ingen lust att köpa TRM med kablage om det inte går.
Letar efter någon som gjort det, inte har en åsikt om det.
av LazerHawke
#1174313
TommyP86 skrev:Då får man svaret att det kan gå, enklast är att prova.

Har ingen lust att köpa TRM med kablage om det inte går.
Letar efter någon som gjort det, inte har en åsikt om det.
oftast får man lite tveksamma svar av ÅF bättre är väl att gå direkt till Volvo Cars och fråga?
av Hoookan
#1174345
Allt går att fixa Tommy, går säkert att montera dragkrok med allt som behövs med programvara.
Problemet kan bli senare när du kör med släp och blir stoppad av polisen, kollar dom bilen mot Transportstyrelsen så kan du få körförbud på bilen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1174360
Sluta moralskava nu. Det är inte första gången jag ber om fokus. Och den uppenbara risken att någon reagerar på en volvo med ett cykelstativ på är förstås påtaglig, verkligen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1174362
TommyP86 skrev:Sluta moralskava nu. Det är inte första gången jag ber om fokus. Och den uppenbara risken att någon reagerar på en volvo med ett cykelstativ på är förstås påtaglig, verkligen.
Vill försöker förmedla att om du blir inblandad i en olycka med något hängt på kroken (som inte får vara monterad) kan du stå helt utan ersättning från försäkringsbolaget. Du kan också bli ersättningsskyldig för skador på andra personers egendom och måste betala detta helt ur egen ficka.

Är du inte nöjd med svaren du får, kontakta Volvo i Göteborg.
av Lövet
#1174386
fjohan82 skrev:
TommyP86 skrev:Sluta moralskava nu. Det är inte första gången jag ber om fokus. Och den uppenbara risken att någon reagerar på en volvo med ett cykelstativ på är förstås påtaglig, verkligen.
Vill försöker förmedla att om du blir inblandad i en olycka med något hängt på kroken (som inte får vara monterad) kan du stå helt utan ersättning från försäkringsbolaget. Du kan också bli ersättningsskyldig för skador på andra personers egendom och måste betala detta helt ur egen ficka.

Är du inte nöjd med svaren du får, kontakta Volvo i Göteborg.
Så är inte villkoren skrivna och de får de inte heller vara. Det måste finnas en proportionalitet mellan avvikelsen och nedsättningen av ersättning. Kan lova er att man inte blir av med hela ersättningen vid olycka på grund av en felaktig dragkrok.

Edit: Jag har Aktsam och där minskas ersättningen med 25% vid felaktig hantering av dragvikt, dvs att en olycka orsakats av felaktig användning. Att ha en cykel på en oreggad krok överstiger sannolikt inte det.

• Dragfordonets maximala dragvikt får inte överskridas.
Om aktsamhetskraven inte följs
Ersättningen minskas, normalt med 25%. Regler om nedsättning finns i avsnitt G, Försäkringsregler.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1174402
Lövet skrev:
fjohan82 skrev:
TommyP86 skrev:Sluta moralskava nu. Det är inte första gången jag ber om fokus. Och den uppenbara risken att någon reagerar på en volvo med ett cykelstativ på är förstås påtaglig, verkligen.
Vill försöker förmedla att om du blir inblandad i en olycka med något hängt på kroken (som inte får vara monterad) kan du stå helt utan ersättning från försäkringsbolaget. Du kan också bli ersättningsskyldig för skador på andra personers egendom och måste betala detta helt ur egen ficka.

Är du inte nöjd med svaren du får, kontakta Volvo i Göteborg.
Så är inte villkoren skrivna och de får de inte heller vara. Det måste finnas en proportionalitet mellan avvikelsen och nedsättningen av ersättning. Kan lova er att man inte blir av med hela ersättningen vid olycka på grund av en felaktig dragkrok.

Edit: Jag har Aktsam och där minskas ersättningen med 25% vid felaktig hantering av dragvikt, dvs att en olycka orsakats av felaktig användning. Att ha en cykel på en oreggad krok överstiger sannolikt inte det.

• Dragfordonets maximala dragvikt får inte överskridas.
Om aktsamhetskraven inte följs
Ersättningen minskas, normalt med 25%. Regler om nedsättning finns i avsnitt G, Försäkringsregler.
Du frångår väl ett helbilsgodkännande om du sätter drag på en bil som inte "ska ha det", och undviker att registreringsbesikta bilen. Är du medveten om detta skulle du kunna bli utpekad som grovt oaktsam om det skulle hända något.

Dock kan säket försäkringsbolag se olika på detta, men böter för oaktsamhet vid närmare undersökning är nog svårt att undkomma. Lite som att köra med sommardäck när det är halt...

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]