Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1167364
Mina två senaste beställningar har också smittats av "ersatt av Stark Professional"...
En snabb sökning på nätet visar att Bildelaronline24 uppenbarligen satt detta i system.

AutoDoc GmbH, Josef-Orlopp-Strasse 55.
Intressant nog är ägaren av varumärket "Stark Professional" registrerad på exakt samma adress...

Påpekande möttes av det vanliga "Vi har levererat en kvalitetsprodukt...det du beställde var slut (trots att det angavs som tillgängligt när jag skickade in min beställning) osv.

I det senaste fallet är det fråga om ett luftfilter till en gammal trött pendlarbil så jag bryr mig inte så mycket, det är bara en principfråga.


Så här skriver jag till leverantören:
Hello,

1: You did not deliver what I ordered. I ordered a filter from the Federal-Mogul owned brand of Champion. You delivered a "no name" product.

2: You did not inform me in any way about the change of product. Not before the delivery. Not after the delivery.

3: Searching on the internet I find that I am far from the only person that you have treated the same way.

Concerning the Stark brand:
The owner of the brand "Stark Professional Line" is the company "Stark Automotive Germany" and this company is located on the same adress as Autodoc GmbH...
What I say is that I have reason to believe that "Stark" is a brand owned by Autodoc GmbH, meaning is is your own brand, registred in July 2015.

I have been working long enough in quality control, sales and purchasing to be well aware of the profitability situation within consumer goods and I know exactly what you are trying to do.

I am not interested in participating in any form of "automatic replacement" or "profit maximizing" activity that you may be running within your company.
All I want is products from reputable brands.
This is exactly the reason why I ordered Champion, a brand that has been around for over 100 years. Not 2 years.

I expect you to deliver what I ordered.
End of story.

Regards
Återstår att se vad som sker nu.
#1167395
SBergdahl skrev:Förmodligen inte så mycket. Men det verkar fungera bra om man direkt följer upp sin beställning med ett mail och begär att auto-replace ska stängas av.
Det jag är ute efter är att alla som blir "lurade" hör av sig till firman.
Det är enda sättet att få någon som helst fokus på detta.
Alla seriösa leverantörer vill ha nöjda kunder och om vi som blivit utsatta för detta "fuskande" tar som princip att alltid kontakta leverantören med ungefär samma meddelande som detta så kanske det på sikt kan bli lite ändring.
1: Ni levererade inte det jag beställde.
2: Fixa till ert misstag.
(3: Om ni vill ha tillbaka delarna ni levererade fel så ligger dom här och väntar, jag tänker inte lägga tid på att rätta till ert misstag.)
Lite så var min tanke med att skriva om det hela.
Droppen som urholkar stenen liksom... :wink:
#1170565
Lurendrejeri skrev:Mina två senaste beställningar har också smittats av "ersatt av Stark Professional"...
En snabb sökning på nätet visar att Bildelaronline24 uppenbarligen satt detta i system.

AutoDoc GmbH, Josef-Orlopp-Strasse 55.
Intressant nog är ägaren av varumärket "Stark Professional" registrerad på exakt samma adress...

Påpekande möttes av det vanliga "Vi har levererat en kvalitetsprodukt...det du beställde var slut (trots att det angavs som tillgängligt när jag skickade in min beställning) osv.

I det senaste fallet är det fråga om ett luftfilter till en gammal trött pendlarbil så jag bryr mig inte så mycket, det är bara en principfråga.


Så här skriver jag till leverantören:
Hello,

1: You did not deliver what I ordered. I ordered a filter from the Federal-Mogul owned brand of Champion. You delivered a "no name" product.

2: You did not inform me in any way about the change of product. Not before the delivery. Not after the delivery.

3: Searching on the internet I find that I am far from the only person that you have treated the same way.

Concerning the Stark brand:
The owner of the brand "Stark Professional Line" is the company "Stark Automotive Germany" and this company is located on the same adress as Autodoc GmbH...
What I say is that I have reason to believe that "Stark" is a brand owned by Autodoc GmbH, meaning is is your own brand, registred in July 2015.

I have been working long enough in quality control, sales and purchasing to be well aware of the profitability situation within consumer goods and I know exactly what you are trying to do.

I am not interested in participating in any form of "automatic replacement" or "profit maximizing" activity that you may be running within your company.
All I want is products from reputable brands.
This is exactly the reason why I ordered Champion, a brand that has been around for over 100 years. Not 2 years.

I expect you to deliver what I ordered.
End of story.

Regards
Återstår att se vad som sker nu.

Uppdatering:
Många mail senare, fram och tillbaka till kundtjänst och jag fick pengarna tillbaka.

Så lägger en ny beställning, dubbelkollar så att jag verkligen BESTÄLLER Champion även denna gång.
Och jodå, orderbekräftelsen säger Champion.

Men så kommer fakturan och, även denna gång, Bildelaronline24 har ersatt Champion med sitt eget märke, Stark.
Jag börjar bli trött på det här.
Det är bluff hela skiten.

Men jag börjar luta mot att Bildelaronline24.se är ett rufflarföretag.
Eller så här: Knalla in på systembolaget, fråga efter ett "rött vin som passar bra till grillat kött" och gå därifrån med ett helrör Explorer... ??:-/

Dessutom, är det ingen annan än jag som reagerar över att man svänger sig med olika webbadresser och olika företagsnamn mest hela tiden?
#1179788
Verkar som dom gör som dom vill ändå nu ändå. Förr har det fungerat. Beställde dessutom skivor med lackerat centrum, fick nakna stark. Är för lat för att vara skitjobbig och returnera också, hade det varit mitt egna så kanske.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]