Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1169904
Jag fick vecka 1 -17 från order. När bilen slog om till att börja byggas gick det ner till 52 -16 och där stannade den.
Det var även dör jag fick hämta ut den och då hade den varit hos ÅF i 5dagar för extramobtering, tvätt och sånt.
Verkar konstigt att ha lev till kund och lev från fabrik samma dag!? Finns alltid något som ÅF behöver fixa med?
#1169967
perhall skrev:Verkar som att "underpromise, overdeliver" gått lite väl långt, får man bilen fem månader innan planerat kan det ju vara ett problem...
Ja det kan det om de säger vecka 42 och det blir 25. Om du ska sälja eller lovat bort en annan bil på hösten. Fast det är väl redan beställda bilar som ÅF ändrar på. Men då tycker jag man ska va ärlig från ÅF sida å säga det att vi har en bil här som kan komma i sommar. Så här var det för mig! Nu lyckades det ordna sig då ÅF ska köpa in min bil. Dock får han ju ge mer då bilen ska komma 15 v tidigare. Dock drog den förhandligen ut på tiden. Men det löste sig DÅ ÅF inte hade lust att garagera min nya bil i 15-20 veckor...
#1169976
Jag fick vecka 23 som levtid (beställning slutet februari), ändrades till vecka 21. För två dagar sedan så fick jag mail om att bilen är färdigbyggd i Torslanda och att den skall levereras om ca 2 veckor.

Tyvärr så i samband med att jag fick mailet och tittade in på "mina sidor" på volvo så kunde jag även se att bilen blivit FELBESTÄLLD från ÅF, de har beställt en D4 190hk istället för en D4AWD 190hk.

Så, idag har jag kontakt med ÅF som kommer behöva lägga en ny beställning så att jag får en AWD, såklart med en säkerligen lång ny väntetid för leverans. SUCK!!!!!!

Där var de 9 veckors väntetid förgäves....
Senast redigerad av 1 riha, redigerad totalt 0 gånger.
#1170291
riha skrev:Jag fick vecka 23 som levtid (beställning slutet februari), ändrades till vecka 21. För två dagar sedan så fick jag mail om att bilen är färdigbyggd i Torslanda och att den skall levereras om ca 2 veckor.

Tyvärr så i samband med att jag fick mailet och tittade in på "mina sidor" på volvo så kunde jag även se att bilen blivit FELBESTÄLLD från ÅF, de har beställt en D4 190hk istället för en D4AWD 190hk.

Så, idag har jag kontakt med ÅF som kommer behöva lägga en ny beställning så att jag får en AWD, såklart med en säkerligen lång ny väntetid för leverans. SUCK!!!!!!

Där var de 9 veckors väntetid förgäves....
Men kul :-( Annars begär fu fet fet rabatt eller fri lånebil fram till den nya bilen kommer då måste ha en och blivit lovad!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]