Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

#1134594
Har faktiskt nåt att dela med mej av när det gäller radarn/acc. Om det snöar ute, och det bygger på fronten så den blir "spetsig" (och radarn får typ som en kon av snö över sej) reagerar inte systemet på att något är fel, och missar framförvarande bilar. Dom två första gångerna höll jag på att köra över framförvarande, men nu har jag lärt mej.
Antar att det beror på att "snökonen" maskerar radarns område eftersom den är just konisk.
#1162874
TommyP86 skrev:Har faktiskt nåt att dela med mej av när det gäller radarn/acc. Om det snöar ute, och det bygger på fronten så den blir "spetsig" (och radarn får typ som en kon av snö över sej) reagerar inte systemet på att något är fel, och missar framförvarande bilar. Dom två första gångerna höll jag på att köra över framförvarande, men nu har jag lärt mej.
Antar att det beror på att "snökonen" maskerar radarns område eftersom den är just konisk.
En av anledningarna till att den nu på de nya bilarna, CitySafety III, sitter bakom vindrutan.
#1162878
TommyP86 skrev:Har faktiskt nåt att dela med mej av när det gäller radarn/acc. Om det snöar ute, och det bygger på fronten så den blir "spetsig" (och radarn får typ som en kon av snö över sej) reagerar inte systemet på att något är fel, och missar framförvarande bilar. Dom två första gångerna höll jag på att köra över framförvarande, men nu har jag lärt mej.
Antar att det beror på att "snökonen" maskerar radarns område eftersom den är just konisk.
Det var inte så att du inte såg framförvarande pga snön på huven?
#1163066
Derank skrev:
TommyP86 skrev:Har faktiskt nåt att dela med mej av när det gäller radarn/acc. Om det snöar ute, och det bygger på fronten så den blir "spetsig" (och radarn får typ som en kon av snö över sej) reagerar inte systemet på att något är fel, och missar framförvarande bilar. Dom två första gångerna höll jag på att köra över framförvarande, men nu har jag lärt mej.
Antar att det beror på att "snökonen" maskerar radarns område eftersom den är just konisk.
Det var inte så att du inte såg framförvarande pga snön på huven?
Du är lite svårläst om du är ironisk, inte förstod eller typ spydig. Men jag ska ge dej en förklarande bild på vad jag menar.
Bild
#1163094
Ahh.ok radarn sitter i grillen. Jag trodde den satt högst upp i vindrutan. Jag förstod inte riktigt vad du menade. Svårt det där med att utryckning sig i skrift och det var inte meningen att låta spydig.
#1163097
Just det ja. Deg är mojjen för city safety som sitter i vindrutan. Du pratar om radarn som håller avstånd till framförvarande fordon. Det var därför jag inte riktigt fick ihop det.

Få förstår jag att du höll på att köra in i framförvarande då den var satt ur spel.
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]