- lör 01 apr 2017, 08:25
#1162792
Hej!
Skulle gärna vilja ha lite input angående val mellan V40 D3/D4 automat.
Det lutar åt diesel då det ter sig mest ekonomiskt trots att jag inte kör så långa sträckor. Jag velar mellan D3/D4, provkörde båda förra helgen (dock manuella) och D3 räckte klart till men D4 var strået vassare och roligare att köra. Dock lite orolig för andrahandsvärdet på D4, det dräller ju av D3's så det borde vara lättare att sälja en sådan sen? En säljare hävdade dock att D4 har bättre andrahandsvärde pga inte lika vanlig men jag vet inte.. Är även nyfiken på skillnaden mellan 6- och 8-växlad låda om någon kört både D3 och D4 automat.
Min förra bil var en välutrustad C30 T5 och jag fick otroligt lite när jag sålde den, så jag är rädd för att göra samma sak igen - dvs köpa en liten, dyr bil som blir omöjlig att sälja till ett vettigt pris.
Kortfattat: hade ni köpt D3 eller D4?
All annan fakta som kan vara relevant mottages tacksamt!
Skulle gärna vilja ha lite input angående val mellan V40 D3/D4 automat.
Det lutar åt diesel då det ter sig mest ekonomiskt trots att jag inte kör så långa sträckor. Jag velar mellan D3/D4, provkörde båda förra helgen (dock manuella) och D3 räckte klart till men D4 var strået vassare och roligare att köra. Dock lite orolig för andrahandsvärdet på D4, det dräller ju av D3's så det borde vara lättare att sälja en sådan sen? En säljare hävdade dock att D4 har bättre andrahandsvärde pga inte lika vanlig men jag vet inte.. Är även nyfiken på skillnaden mellan 6- och 8-växlad låda om någon kört både D3 och D4 automat.
Min förra bil var en välutrustad C30 T5 och jag fick otroligt lite när jag sålde den, så jag är rädd för att göra samma sak igen - dvs köpa en liten, dyr bil som blir omöjlig att sälja till ett vettigt pris.
Kortfattat: hade ni köpt D3 eller D4?
All annan fakta som kan vara relevant mottages tacksamt!