Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
#1158936
GT-mannen skrev:Jag trodde S70 AWD bara fanns med LTT-motorn på 193 hk. Här är en -00:a med 170-hästarn.

https://www.blocket.se/sodermanland/Vol ... w=3&last=1

/Håkan
Kolla milen. Finns flera bilfirmor i Eskilstuna,som säljer bilar med låga mil. En firma har gratis carfaxrapport. Där står det att milen inte stämmer med bilen. Tidigare skrev de kamrem bytt på alla bilar.
av V60D5AWDPolestar
#1159445
Blandar miles med mil.... vore ju nästan okörd om det var miles.
av llesrof
#1159580
Lucif3r skrev:Det kan ju vara 2.0 lättryckaren... Den ligger på typ 168hk..... Fast mig veterligen fanns bara AWD på 2.0T5orna på 225hk, samt på R.
Kollar man vid växelväljaren så finns en knapp för Shiftlock override. Vad jag vet fanns inte detta på de svenskanpassade modellerna. Jag tror att denna var avsedd för export men aldrig kom iväg och såldes i Sverige istället.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1159585
Jag, eller tjejen, hade iaf en med Shiftlock override. En -99 tdi s70. Tror att det kom med uppdaterade väljaren med ett "W" istället för körprogramväljaren.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1159850
llesrof skrev:Vad jag vet fanns inte detta på de svenskanpassade modellerna. Jag tror att denna var avsedd för export men aldrig kom iväg och såldes i Sverige istället.
Det stärker ju ytterligare 2.0-teorin, eftersom dessa endast såldes i italien och ev. något mer okänt land. Enda 2.0an som fanns i sverige var den där abysmala 10V 2.0an på otroliga 126hk.... Let us never speak of it again.... :lol:
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1161410
Blockets billigaste V90 av nya modellen för den som vill spaka själv och inte behöver varvräknare :-)-)
Enda tillbehöret verkar vara Business-pkt... Fullt tillräckligt för många och det är ju en bra bil för den pengen.

https://www.blocket.se/ostergotland/Vol ... ?ca=11&w=3
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 54
Startmotor byte

Om bilen bara har gått 11000 mil så ka[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r&o[…]

XC90 eller V90CC

Jag köpte en V90 CC i maj 2023, som ersä[…]

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]