Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snickaren73
#1158473
pianoman74 skrev:
snickaren73 skrev:Tjena.

Jag beställde min 25 januari och på "Min Volvo" står det såhär

Aktuell information - Uppdaterades 2017-03-11

Tid till leverans 5 veckor
Beräknad leveransvecka Vecka 17
Sista datum för ändring av bilorder
Kontakta din säljare angående ändring > 2017-03-09

Men enligt säljaren så får han fram information som säger att bilen ska lämna fabriken vecka 20-21!! Det hoppas jag verkligen vara felaktigt och att det är "Min Volvo" som stämmer...
Pratade medm in ÅF idag och han sa att Min Volvo ger oftast längre leverans och ofta får man den tidigare, beror på hur lång tid de tar för verkstaden att fixa till bilen
Precis raka motsatsen mot vad min säljare sa då... Knepigt det här tydligen,
av snickaren73
#1158477
lobbysleeper skrev:
snickaren73 skrev:Tjena.

Jag beställde min 25 januari och på "Min Volvo" står det såhär

Aktuell information - Uppdaterades 2017-03-11

Tid till leverans 5 veckor
Beräknad leveransvecka Vecka 17
Sista datum för ändring av bilorder
Kontakta din säljare angående ändring > 2017-03-09

Men enligt säljaren så får han fram information som säger att bilen ska lämna fabriken vecka 20-21!! Det hoppas jag verkligen vara felaktigt och att det är "Min Volvo" som stämmer...
Jag beställde 27/1, och har leveranstid som stämmer med din säljares info (vecka 22).
Inget som säger att samma beställningsdatum betyder samma leveransdatum, men i samma bollpark i alla fall, får du din 5v före mig så lyllos dig :)
Min "Min Volvo" info har sagt samma lev.datum hela tiden, men sista datum för ändring har senarelagts ett par dagar (vilket inte ger förhoppning om tidigare leverans).
Min volvo sa från början vecka 22 men efter en uppdatering för några veckor sedan så kapades leverans veckan till vecka 17. Mitt sista datum för ändringar har däremot aldrig justerats. Jag lever fortfarande på hoppet att det är vecka 17 som gäller, bara bilfaan kan bli byggd nå'n gång iaf...
av snickaren73
#1158479
Björnr skrev:Åf lär vara mer uppdaterad än min Volvo, jag har lev v14 men får min kärra nästa vecka 23/3
Lucky you... När beställde du din kärra?
Användarvisningsbild
av joel80
#1158504
Finsken skrev:Leverans imorgon kl.15 :D Beställd i mitten av januari.
Kul.. :)

Du får lägga till xc60 i Kontrollpanel/Profil imorgon då så vi ser vad du kör! ;) Och lägga upp nån bild. (Annars tror jag att du köpt en Dacia!)
av Björnr
#1158515
snickaren73 skrev:
Björnr skrev:Åf lär vara mer uppdaterad än min Volvo, jag har lev v14 men får min kärra nästa vecka 23/3
Lucky you... När beställde du din kärra?


Beställde 23/11
av tkntkn
#1158753
Bild

Hämtade min nu på em Bild

Ser fram emot att få på sommardäcken...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av lobbysleeper
#1158757
Superkul!
Sommardäck funkar nu ;)
Användarvisningsbild
av joel80
#1158761
Inte här i Gävle och Stockholm.. Minusgrader på nätterna och mornarna.. Får ge det ett par veckor till.
  • 1
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 203

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]