Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150469
Har enorma problem att välja sommarfälgar till bilen.

Äger två uppsättningar 20", båda med nya sommardäck.

1 - 20" 5-dubbelekrad design svart diamond cut
Dessa är väl "coolast", men jag tycker de tenderar att bli för mörka till lacken magic blue, och inte fångar upp kromet som följer med Inscriptionpaketet.
Bild

2 - 20" 10-ekrad design grå diamond cut
Dessa kontrasterar bättre mot lacken och fångar upp kromet. Men de är kanske väl slätstrukna i jämförelsen.
Bild

Ett tredje alternativ är kanske att sälja alla hjulen och köpa ett par 21or, som enligt mig är snyggast, men är fånigt dyra och jag vet för lite om ljud- och åkkomforten vilket får mig att tveka.

21" 8-ekrad silver diamond cut
Bild

Jag har vridit och vänt på detta i en månad nu och kommer INGENVART. Alla jag försöker diskutera med blir uttråkade av på en gång :)

Vad tycker ni?
av refbob
#1150471
Jag skulle ha satsat på alternativ 2. Ser snygga ut och så kan du ju ändå sälja ett par om du inte väljer att sätta vinterdäcken på fälgarna. Då har du ju ett par extra sommardäck att sätta på när dem första är slut....
av JohanGBG
#1150472
Jag skulle personligen välja alternativ 1, jag gillar det mörka och tror nog att de får kromet att sticka ut lite mer. Men smaken är som sagt högst personlig!
av Lövet
#1150478
1
av Jacobsson
#1150487
Hej Sleeper, jag säger alternativ två, de är också det jag kommer köra på i sommar.
Vi tycker lika i många andra ämnen här så det blir spännande att höra vad du väljer ;-)
I övrigt, snygg bil, vad är det på insidan?
av Exyzäta
#1150496
Jacobsson skrev:Hej Sleeper, jag säger alternativ två, de är också det jag kommer köra på i sommar.
Vi tycker lika i många andra ämnen här så det blir spännande att höra vad du väljer ;-)
I övrigt, snygg bil, vad är det på insidan?
Troligen samma som på utsidan, en Volvo.

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder