...

Moderator: Moderatorer

#1148327
Det är i dom lägena du ska ha dashcam! Så att du inte åker på skulden om du smäller in i vaken på dem. See ju lätt ut som en köolycka då och dom kan få det till att du inte hållit avstånd.

Jag gissar på Kurir! :)
Användarvisningsbild
av erikn
#1148680
Gul färg... På sporthoj beskrivs de som att de är målade i varningsfärg så att man ska hålla sig så långt bort som möjligt.
Användarvisningsbild
av SRT
#1148734
erikn skrev:Gul färg... På sporthoj beskrivs de som att de är målade i varningsfärg så att man ska hålla sig så långt bort som möjligt.
Precis, så långt bort som möjligt om föraren i den lilla urtråkiga Polon samtidigt pratar i mobilen och inte blinkar när denna svänger fram och tillbaka över vägen.Så långt bort som möjligt med andra ord. :D
#1149921
StringerBell skrev:Jag kan tycka att polisen tar sig lite stora friheter av ren lathet ibland.

Jag mötte en polisbil på en smal enkelriktad väg utanför fastigheten jag bor. Givetvis inga höga hastigheter eller så man man är ju HELT off-guard när det gäller mötande trafik på en enkelriktad gata man kör en eller flera ggr per dag. De åkte bara och fis-körde mitt på dagen. Att köra runt kvarteret i rätt riktning hade väl tagit 45 sekunder extra, men det "orkade" man väl inte. Slappt.
Detta skrev jag för snart sju år sedan. Idag - på annan enkelriktad gata där jag numera - hände det igen. I samma stad. Jag har bott 25+ år i Göteborg och totalt tre år i Halmstad och bara sett detta i den senare. Som förra gången uppfattade jag det som ren lathet. De hade kunna köra 100 meter för att runda kvarteret och köra in från rätt håll.
#1150424
Folk som tvärnitar på motorvägen bara för att det råkar vara en polisbil i högerfilen... :p Finns ju ingen anledning att bromsa till 100 bara för att polisen råkar ligga i det.
#1150429
Det brukar vara ganska praktiskt tycker jag. Framförallt när man ligger bakom dessa och de byter fil eftersom det verkar vara någon osynlig lag om att "kör du om en polisbil så hamnar du i finkan". Så får man plötsligt fri lejd.
#1150434
I vanliga fall hade jag hållit med, men tyvärr låg "dom andra" i omkörningsfilen och bromsade, så jag fick ingen chans att köra om dom ;( Dessutom var det en lång lucka bakom polisbilen till mig, och eftersom man inte får köra om i innerfil där... >_<
#1150435
Alltså dessa förbannade lastbilschaufförer som ligger i mittfilen i 92 km/h på 73an där det är 110km/h. BYT FIL FÖR H-E!!!
  • 1
  • 382
  • 383
  • 384
  • 385
  • 386
  • 543

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]