Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PackSwede
#1150368
Tjena,

Som nybliven ägare av en V40 T4 Fas2 tänkte jag byta ut dom fula orangea sidomarkeringarna till vita eller rökfärgade, behöver man då byta lampan som sitter i så att det fortfarande lyser orange? Om man måste byta lampa vilken lampa/sockel är det då som passar?

Jag hade ju kunnat pilla loss och kolla men får inte bilen förrän ikväll så jag tänkte kolla om någon vet :-)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1150392
Du får ha orangea w5w lampor, alltså med wedge sockel.

Om du köper nya ljus hos volohandlaren ingår glödlampor och lamphållare om jag minns rätt.
#1150410
Om jag förstått saken rätt så är det bara till fas1 som lampor och sockel/hållare följer med? Om man kollar på vparts så står det specifikt att det endast är glasen och det ser definitivt ut som att man helt enkelt kan snäppa loss dom.

Men tack för hjälpen, då vet jag vilka lampor jag behöver köpa!
Användarvisningsbild
av MartinS
#1150593
Ja, man byter bara glaset, men som jag sa medföljer glödlampor och hållare när man köper glasen, om man handlar hos Volvohandlaren.
av PackSwede
#1150723
Aha, hade inte ens tänkt på att Volvo kunde ha dom prylarna, har du nån aning om vad dom tar för en komplett uppsättning?, Bilia i Umeå har ingen webbshop man kan gå loss på...
Användarvisningsbild
av MartinS
#1150924
Jag köpte fyra stycken vita till min S40 jag hade förut. Tror de kostade 8-900kr ungefär för alla fyra, men det var 2009, det kan ju ha gått upp något.
Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]