- sön 12 feb 2017, 21:51
#1149188
Har en d2 automat (powershift) som inte driver. Driver i några minuter innan växellådslampan kommee sedan varvar det bara.
Har några felkoder P060a00 resten är på solenoider och kopplingsgaffel men känns som dom hänger efter första felkoden då felorsak kan vara låg oljenivå och hydraltryck.
Vet att det är dubbelkoppling och att kopplingen säkert är slut då den har rullat sina mil.
Eller kan det vara ventil paketet ?
Någon som har kunskap om kopplingsbyte på en sådan låda ?
Hur kalibrerar man lådan efter lamell byte ?
Tacksam för svar mvh Pontus
Har några felkoder P060a00 resten är på solenoider och kopplingsgaffel men känns som dom hänger efter första felkoden då felorsak kan vara låg oljenivå och hydraltryck.
Vet att det är dubbelkoppling och att kopplingen säkert är slut då den har rullat sina mil.
Eller kan det vara ventil paketet ?
Någon som har kunskap om kopplingsbyte på en sådan låda ?
Hur kalibrerar man lådan efter lamell byte ?
Tacksam för svar mvh Pontus
Senast redigerad av 2 pontare, redigerad totalt 0 gång.