Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av volvoräven60
#1150303
Har nyligen köpt en ny volvo v60 och tog ett serviceavtal på 3 år för o kr men var tvungen att låna 50tusen till 3,75 % ränta på volvofinans för att det skulle gälla. Har hört lite olika beroende vilken man pratar med att man kan betala in extra amortering för att på så sätt få lägre räntekostnader bara man har kvar lite av lånet i 3 år, är det någon eller några här på forumet som gjort det?
av knappen11
#1150304
volvoräven60 skrev:Har nyligen köpt en ny volvo v60 och tog ett serviceavtal på 3 år för o kr men var tvungen att låna 50tusen till 3,75 % ränta på volvofinans för att det skulle gälla. Har hört lite olika beroende vilken man pratar med att man kan betala in extra amortering för att på så sätt få lägre räntekostnader bara man har kvar lite av lånet i 3 år, är det någon eller några här på forumet som gjort det?

Ställde den frågan själv då jag har samma avtal, billigt serviceavtal mot tre års avbetalning.
Serviceavtalspriset gäller bara på den förutbestämda avbetalningsplanen.
av volvoräven60
#1150306
Lite olika besked har jag fått på volvofinans säger en att bara man har lånet kvar i 3år så gäller seviceavtalet men inte dom på försäljningen märkligt att dom säger olika vet inte om man törs amortera extra då man kanske förlorar dom 3 gratis servicerna.
av SverreK
#1150318
Intressant fråga, jag har också funderat på den. Min säljare sade att man behövde låna minst 50000 för att serviceavtalet till 0 kr skulle gälla. Om hans uppgifter stämmer så borde man kunna extraamortera ner till den nivån, och lite till beroende på hur långt man kommit i återbetalningsperioden.
Men rimligen borde Volvo finans kunna svara på den frågan.
av kmi
#1150343
Jeg har amorteret mit lån helt ned og der var ingen problem med at ha service aftalen kvar till 99:-
Jeg tror faktisk ikke der findes nogle nedskrevne regler kring dette. Där står ingenting i de vilkår jag har läst.
av grålle1
#1150397
Olika kampanjer vid olika tillfällen säkert!?
Det som var nu nyligen när jag köpte var iaf. låna minst 50000kr vilket gav gratis service i tre år (1500mil/år).
Jag kör 2500mil och fick betala nån tia/månad extra för det.
Räknar man på det så var det ändå värt det att låna de 50.
Säljaren var noggrann med att man inte fick förtidsinlösa lånet! Men jag frågade inte om extraamorteringar för att minska beloppet...
Användarvisningsbild
av SvenB
#1150411
Det rimliga, för återförsäljaren, vore att man inte fick amortera ner lånet lågt. Det är väl på räntan de tar in pengar så de kan ge det låga serviceavtalspriset.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]