Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1149808
Stående gaspedal lockar inte direkt, har XC90 också det?

Annars är jag sjukt sugen på nya XC60'n, kan knappt vänta. Håller tummarna så de blir blå att man kommer tycka det är värt pengarna att köpa en ny, men möjligen/troligen får jag vänta in en begagnad efter något år eller två.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1149816
Ser ut som en tidig testbil, med tanke på textur på plast osv.

S/V/XC90 har också stående gaspedal. Jag gillar det bättre än den i t.ex V60. :)
Användarvisningsbild
av V9097
#1149831
Som väntat rätt så likt 90-serien, vilket i sig är en bra sak. Jag är dock inte helt förtjust i hur dörrsidornas övre del ser ut, det är en märklig skarv som ser rätt billig ut.

Någon här på forumet som ska ner till Geneve och titta? Jag var där förra året och kollade in V90, men i år blir det ingen reda för egen del.
av Linqid
#1149893
V9097 skrev:Som väntat rätt så likt 90-serien, vilket i sig är en bra sak. Jag är dock inte helt förtjust i hur dörrsidornas övre del ser ut, det är en märklig skarv som ser rätt billig ut.

Någon här på forumet som ska ner till Geneve och titta? Jag var där förra året och kollade in V90, men i år blir det ingen reda för egen del.
Hela dörrsidan ser rätt billig ut, sannolikt ett enklare testutförande och inte slutresultatet.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#1149948
Den ser oerhört plastig ut jämfört med nuvarande Xc60, har även noterat plastiga material i nya 90 serien som är dåliga eller sämre jämfört med tidigare generations bilar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av MB77
#1150151
Baksidan på ryggstödet ser lite mongo ut, är det plast där? Gillar inte heller hårdplasten runt mittkonsollen...
Hoppas inte att detta är så det kommer se ut, för då är det ett par steg tillbaka i kvalitet intryck.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1150197
Plasten på baksidan av ryggstödet är väl det som är på deras nya stolar även i 90-serien? Har själv reagerat på det och tycker det KAN se snyggt ut men gav i verkligheten en jävligt snål känsla i den fullmatade V90 jag provkörde i december. Å andra sidan sitter jag själv i baksätet 2 gånger om året på sin höjd så jag hade kunnat leva med det.
Användarvisningsbild
av Derank
#1150221
Sådär kan den slutliga produkten omöjligt komma att se ut, det där är ju bara plast plast och åter plast, och den fyrkantiga displayen i instrumentklustret ser ju inte klokt ut.
av KrilleW
#1150252
Derank skrev:Sådär kan den slutliga produkten omöjligt komma att se ut, det där är ju bara plast plast och åter plast, och den fyrkantiga displayen i instrumentklustret ser ju inte klokt ut.

Säg inte det. Hoppa in i en V90 Kinetic så känns den oerhört plastig och billig den med. Den har dessutom den där "fyrkantiga displayen".
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1150255
Derank skrev:Sådär kan den slutliga produkten omöjligt komma att se ut, det där är ju bara plast plast och åter plast, och den fyrkantiga displayen i instrumentklustret ser ju inte klokt ut.
Instrumentklustret är samma som i V90... och inredningen i övrig så kan man nog förvänta sig att den är väldigt snalik/samma som i s/v90.


.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]