- lör 04 feb 2017, 09:39
#1146662
Idag hade pölen under bilen med växellådsolja blivit desto större, så det kändes lika bra att ta en tur till verkstan och se om de hade öppet.
Jag stack in handen och knäppte en bild med mobilen. Ganska tydligt att packboxen till utgående axel gjort sitt.
Vi åkte till samma mekaniker som förra året. Han lyfte upp bilen, tittade, ringde några telefonsamtal, hoppade på en motorcykel och försvann i 15 min. Sedan kom han tillbaka med en liten påse med en ny packbox. På påsen stod den Volvo ZF22. Inte illa.
Så här ser en rostfri undersida ut på en 940 om någon undrade ;).
Ny packbox på plats kunde vi åka vidare. Notan stannade på 225 kr.
Jag stack in handen och knäppte en bild med mobilen. Ganska tydligt att packboxen till utgående axel gjort sitt.
Vi åkte till samma mekaniker som förra året. Han lyfte upp bilen, tittade, ringde några telefonsamtal, hoppade på en motorcykel och försvann i 15 min. Sedan kom han tillbaka med en liten påse med en ny packbox. På påsen stod den Volvo ZF22. Inte illa.
Så här ser en rostfri undersida ut på en 940 om någon undrade ;).
Ny packbox på plats kunde vi åka vidare. Notan stannade på 225 kr.
Senast redigerad av 1 frasse4, redigerad totalt 0 gånger.
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18