Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1144445
Men varför lyser den orange? När man står i en ganska liten rondell med tät trafik har man en nanosekund på sig att reagera för att komma ut i en lucka, då ser man nån blinka ut så rycker det ju till i gasfoten och den vill åka ut i luckan som uppstår, man har inte riktigt tid att vänta på att se ifall lampan ska sluta lysa alltså blinka, det gjorde den inte nu utan jag fick trycka på lite extra för att inte komma ivägen. Finns ju gupp också som gör att vissa lampor kan få bättre vinkel s a s.
Sen har inte min V70 sådan lampa vad jag sett. Inte sett den på nån Volvo eller alla fall reagerat för den för nu.

Kanske nåt fel på den eller glaset så det lyste starkare, hann inte titta så noga.
#1144544
Missat, jag har väl inte tänkt på dom då de inte irriterat förrän nu då jag misstog det för att va blinkers då den liksom blinka till i ögat, samma färg och nästan samma intensitet och på samma plats som blinkersen, urbota dumt varför gjorde Volvo så för???
Jag gick en sväng från garaget idag och tänkte kolla lite volvos på vägen och det stämmer inte att det sitter på de flesta Volvo, alla fall gör det inte det i min stad, ungefär hälften av de volvo jag såg hade nån form av orange fast ljus vid blinkersen, hälften inte, ungefär hälften av den hälften som hade sidomarkeringsljus hade ganska starkt och samma orangea färg som blinkersen, och den andra hälften hade svagare och gulare nyans och det fanns alla varianter däremellan och en bil eller två jag såg hade nästan lika starkt sken som om blinkersen var på hela tiden. Det var oberoende modell, samma modell å liknande årsmodell kunde antingen ha det eller inte. Min V70 har det inte, kollade idag, men några likadana V70 på jobbet har det och en del inte, kanske beroende på hur folk ställer sina ljusvred. Inga andra bilmärken verkar ha orangea sidomarkeringljus, fast jag har inte hunnit kolla alla men på den promenaden och om jag tittar ut genom fönstret ser jag inget annat bilmärke som har det. Kanske ska sägas detta inte duger till något statistiskt säkerställt resultat då får man väl kolla tusen bilar men ändå. Vad jag tyckte mig se dock var att på de senaste volvo-modellerna kanske Volvo uppmärksammat detta och gjort dem svagare och gulare och i nån nyare V60 var det som ett led-streck, i den formen är den omöjlig att sammanblanda med blinkers och det är ju bra.
#1145825
semmelman skrev:Missat, jag har väl inte tänkt på dom då de inte irriterat förrän nu då jag misstog det för att va blinkers då den liksom blinka till i ögat, samma färg och nästan samma intensitet och på samma plats som blinkersen, urbota dumt varför gjorde Volvo så för???
Jag gick en sväng från garaget idag och tänkte kolla lite volvos på vägen och det stämmer inte att det sitter på de flesta Volvo, alla fall gör det inte det i min stad, ungefär hälften av de volvo jag såg hade nån form av orange fast ljus vid blinkersen, hälften inte, ungefär hälften av den hälften som hade sidomarkeringsljus hade ganska starkt och samma orangea färg som blinkersen, och den andra hälften hade svagare och gulare nyans och det fanns alla varianter däremellan och en bil eller två jag såg hade nästan lika starkt sken som om blinkersen var på hela tiden. Det var oberoende modell, samma modell å liknande årsmodell kunde antingen ha det eller inte. Min V70 har det inte, kollade idag, men några likadana V70 på jobbet har det och en del inte, kanske beroende på hur folk ställer sina ljusvred. Inga andra bilmärken verkar ha orangea sidomarkeringljus, fast jag har inte hunnit kolla alla men på den promenaden och om jag tittar ut genom fönstret ser jag inget annat bilmärke som har det. Kanske ska sägas detta inte duger till något statistiskt säkerställt resultat då får man väl kolla tusen bilar men ändå. Vad jag tyckte mig se dock var att på de senaste volvo-modellerna kanske Volvo uppmärksammat detta och gjort dem svagare och gulare och i nån nyare V60 var det som ett led-streck, i den formen är den omöjlig att sammanblanda med blinkers och det är ju bra.
Det kan ha varit så att bilen du såg körde med USA-blinkers, i USA får blinkerslampan lysa konstant orange för att sedan blinka när man blinkar. I sverige får bara blinkersen lysa när man blinkar.

Vad är det för V70 du har? 2005 kom vad jag vet sidopositionsljusen på strålkastarna dessa lyser orange men dom är bara på 5 watt och sitter på sidan av strålkastaren.
#1145986
Roger_johansson skrev:fånga mördare o våldtäksmän i stället
näe jaga dimljus...patetiskt :roll: av polisen
Det enda som är patetiskt är din kommentar, som dessutom tyder på kraftig okunskap.
Först och främst så är det inte samma poliser som utför trafikkontroller som utreder mord och våldtäkter. Eller du kanske tycker att man ska strunta i alla brott och alla poliser börjar jaga våldtäktsmän och mördare istället? Tror inte att du känner så om du blir utsatt för något annat brott...

Ser ingen anledning till att inte påpeka i samband med en nykterhetskontroll, att den ljuskombinationen man använder är otillåten. (även om det i det här fallet verkade vara en felbedömning av henne)
#1146060
robinb3rgsten skrev:Så polisen ska inte upplysa om att man gör fel?
Vem är din fråga riktad till?

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/

Ok, då förstår jag. Tidigare mode[…]

Hej! Jag ligger just nu relativt långt i pl[…]