Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1130836
Det är väldigt svårt att få till bilder på hur mycket det lutar men jag tog ett kort där FWD bilar fastnar i min backe till huset (det där är ungefär halvvägs). Det ser inte så farligt ut på bild men det lutar så mycket att huven skymmer vägen när man åker. Så nu förstår ni varför behovet av AWD uppstod lite raskt ;-)
IMG_2891.JPG
IMG_2891.JPG (808.93 KiB) Visad 513 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1130840
Ja, det var skaplig lutning där :) Fast den ser inte så jäklig ut ändå. Det verkar ju vara gott om grus kvar iaf, till skillnad mot min :roll:
Min egen backe är inte brant, men den är lång och svänger, många många många som inte tar sig upp här :roll: Medans jag själv bara "fastnat" EN gång, och det var första vintern med FWD(tidigare RWD) så jag placerade drivande hjulen fel :P Man kommer inte speciellt långt med en FWD när allt grepp ligger på bakhjulen :D
av Lövet
#1130846
"Inte så farligt" - ja då lyckades jag inte förmedla problemet riktigt då ;-)

En lite komplicerande faktor är också att det är 90 graders sväng in på vägen och den börjar luta nästan direkt så man kan inte ta något sats. Att backa upp en FWD bil långsamt med automatlåda kanske funkar? Det går inte slira upp pegutten alls dock - det stinker as om kopplingen direkt och jag vågar inte chansa på att den håller.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1130866
Oj, det där var i min bok en rejäl lutning. Horisonten på huset är inte spikrak men anser det vara tillräckligt nära för att förstå lutet. :lol:
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1130874
Lövet skrev:"Inte så farligt" - ja då lyckades jag inte förmedla problemet riktigt då ;-)

En lite komplicerande faktor är också att det är 90 graders sväng in på vägen och den börjar luta nästan direkt så man kan inte ta något sats. Att backa upp en FWD bil långsamt med automatlåda kanske funkar? Det går inte slira upp pegutten alls dock - det stinker as om kopplingen direkt och jag vågar inte chansa på att den håller.
Påminner lite om infarten jag tampades med för två vintrar sen när jag hyrde en lägenhet i en villa. 90 grader direkt från gatan och spontant gissar jag på motsvarande lutning, fast betydligt kortare. Men det var svårt nog när det kommit snö. Familjen som ägde huset körde 4WD båda två, primärt för uppfartens skull. Jag fick skotta desto mer.

Att backa in lyckades jag aldrig med heller, framhjulen släppte nere på gatan innan jag fått bilen runt svängen ens och då gled jag bara i sidled vilket var kasst.
av Lövet
#1144599
Det händer inte mycket på den här fronten. Bilen bara går och går och gör exakt det jag köpte den för. Är överlag helt oerhört nöjd med bilen. Motorn är fantastisk, chassit och framkomligheten likaså. Till skillnad från massor av E61or har jag heller inga problem med obalanser. Tyder på bra tidigare underhåll.

Har också lyckats få igång fjärrkontrollen till dieselvärmaren (den var aldrig egentligen trasig, den är däremot märklig att använda. Kräver flera knapptryck för att hoppa igång) och monterat modellemblem på bakluckan. LEDs i regbelysningen är också monterad utan några missöden (jämför med den långa tråden om LEDs i Volvo...)

Däremot kommer bilen ändå behöva säljas ganska omgående. Har nytt jobb på G och då ingår tjänstebil - dock bara ur VAGs utbud. Återkommer vad som händer på den fronten...
IMG_2996.JPG
IMG_2996.JPG (312.91 KiB) Visad 427 gånger
Hoppas den här länken funkar, den visar hur härligt bottendraget kittlar i magen på döttrarna =D (Krävs ett extra knapptryck på skärmen för att ljudet ska hoppa igång)
https://goo.gl/photos/ptdfhGjeZMg8t93QA
av Lövet
#1150450
Händer inte jättemycket här. Bytt ut lite gamla trista glödisar mot LED istället i skylt och parkeringsljus samt besiktigat bilen. Inga anmärkningar eller "bra-att-veta" på nånting. Nuvarande körning med mycket dieselvärmare och hämta och lämna på dagis är inte direkt drömmen för förbrukningen, snittar 1 liter milen för tillfället. Men det blir väldigt lite mil så det spelar ingen större roll. Äntligen fått in el i garaget så jag kunnat tvätta bilen, dock har jag fortfarande grusväg så den blir skitig redan på vägen ner så det är inte jättemotiverande att lägga så mycket tid på det. Spolar mest av bilen med jämna mellanrum för att få bort saltet.
Bild

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]