- tor 08 dec 2016, 12:05
#1131049
Hej
Det är dags för service för 30K(6k mil service) . Vart en del utgifter nu på bilen och verkstaden vill ha strax över 6k för denna service.
Mechanum vill ha 5k.
Känns lite väl mycket att lägga dessa pengar efter strax 2 år varje gång samt att jag tänker behålla bilen så länge den kan rulla typ. Stämpel i boken blir allt mindre viktigt nu.
Har kikat lite på att försöka göra det mesta själv. Det jag inte har koll på är bränslefiltret och avluftning av detta.
Om man investerar i ett bra verktyg för detta, är det då svårt eller jobbigt att utföra jobbet?
Tips på ett bra och enkelt verktyg vore också trevligt.
Eolys/Additiv har jag kikat lite på eBay. Finns kit med 3L Eolys till bra pris. Frågan är bara om slangarna osv verkligen passar.
Skulle gärna ta emot tips av er som köpt detta på tex eBay som vet vad som passar och fungerar.
Tar gärna emot tips på bra olja som faktiskt lirar bra med partikelfilter osv som inte kostar 800kr för 4L.
Har servat min gamla 740 och gamla V70 utan problem. Är det något jobbigare att serva en V50 2.0D?
Något man bör tänka på?
Alla tips å rekommendationer mottages tacksamt.
Tack.
Det är dags för service för 30K(6k mil service) . Vart en del utgifter nu på bilen och verkstaden vill ha strax över 6k för denna service.
Mechanum vill ha 5k.
Känns lite väl mycket att lägga dessa pengar efter strax 2 år varje gång samt att jag tänker behålla bilen så länge den kan rulla typ. Stämpel i boken blir allt mindre viktigt nu.
Har kikat lite på att försöka göra det mesta själv. Det jag inte har koll på är bränslefiltret och avluftning av detta.
Om man investerar i ett bra verktyg för detta, är det då svårt eller jobbigt att utföra jobbet?
Tips på ett bra och enkelt verktyg vore också trevligt.
Eolys/Additiv har jag kikat lite på eBay. Finns kit med 3L Eolys till bra pris. Frågan är bara om slangarna osv verkligen passar.
Skulle gärna ta emot tips av er som köpt detta på tex eBay som vet vad som passar och fungerar.
Tar gärna emot tips på bra olja som faktiskt lirar bra med partikelfilter osv som inte kostar 800kr för 4L.
Har servat min gamla 740 och gamla V70 utan problem. Är det något jobbigare att serva en V50 2.0D?
Något man bör tänka på?
Alla tips å rekommendationer mottages tacksamt.
Tack.
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986