Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chasba
#1112011
I dag har jeg montert nye senterkopper med jernmerke i 3D-effekt, "Silver" [VO 31414934] til Zephyrus-felgene. Veldig fornøyd! :-)
Senterkopper-vinter.jpg
Senterkopper-vinter.jpg (466.19 KiB) Visad 660 gånger
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av chasba
#1115070
I forebyggende arbeid har jeg nå fått utført følgende arbeid:

- Flush og bytte av olje i automatgirkassen
- Flush og bytte av olje i Haldex
- Kontroll av oljenivå og skifte av filter i AOC-clutch/bakaksel

I tillegg har jeg fått montert ny diffuser [VO 31353581] pga. transportskade som oppstod da bilen ble fraktet nordover:
Diffuser.jpg
VO 31353581
Diffuser.jpg (321.84 KiB) Visad 637 gånger
... og så har jeg montert tetningslist [VO 9154842] for å forebygge ev. fremtidig vanninntrengning i overkant av bakluken:
Tetningslist.jpg
VO 9154842
Tetningslist.jpg (392.79 KiB) Visad 636 gånger
av Schmoyoho
#1115094
Bra jobbat med att byta olja i haldex men något filter sitter det väl inte i gen V, eller har det tillkommit? Det är ju en av många saker gen V har kritiserats för. Hur långt har du hunnit köra med bilen? Låter tidigt att byta växellådsolja efter ett år?
Användarvisningsbild
av chasba
#1115098
Oljeskiftarbeidene ble satt bort til en lokal Volvo-forhandler, så jeg skal ikke skryte på meg å ha gjort det selv. ;)

Det er ikke byttet oljefilter på Haldex-en slik jeg har forstått det. Som du også påpeker, så skal det heller ikke være noe oljefilter i generasjon V/5. Det skal derimot være et på AOC-clutchen på bakaksel/diff, kan det stemme?

Bilen har for øvrig rullet 6000 mil om kort tid (tatt ut juni 2014), så jeg tenkte det var på tide. Byttet på 6000 mil på min forrige bil (Skoda med Haldex 4). Det bør helt sikkert sees på som forebyggende, ikke noe som er strengt nødvendig. Det er ikke helt usannsynlig at jeg bytter bil neste år, så da kan helt sikkert disse oljeskiftene og kontrollene være en pluss for neste eier. :)
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1115099
Det finns ju ett gammalt ordspråk som säger att man inte kan smörja sig fattig men i detta fallet undrar jag om det inte är så? Byta olja i Haldex och automat på en -15 känns väldigt tidigt?
Användarvisningsbild
av chasba
#1115101
Kostnaden er ikke noe sak i det store bildet her. Jeg har såpass små utgifter på bilen ellers, så ny olje i vitale deler rundt om gjør ingenting. Det er en god stund til neste gang, jeg kjører svært lite sammenlignet med personen som hadde den før.
Användarvisningsbild
av chasba
#1117191
I dag har jeg montert forlenger til batteriladeren (CTEK MXS 5.0) for å kunne lade uten å måtte åpne panseret. Sånn halvveis diskret løsning for den kaldere delen av året (som er lang her i det "virkelige" nord). ;)
CTEK Comfort Connect.jpg
CTEK Comfort Connect.jpg (489.33 KiB) Visad 873 gånger
Användarvisningsbild
av chasba
#1117201
Benyttet meg av denne forlengeren, så flyttet jeg bare "hetten" fra Comfort Connect-en over til forlengeren. Veldig enkelt og greit. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]