Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1114478
Det är ju just laminerade rutor som spricker... Hade den inte varit laminerad hade du haft ungefär 2 miljoner glasbitar liggande i bilen nu. Been there done that...

Varför är det extra enkelt med Volvia när man behöver utnyttja glasförsäkringen? Det är ju lika smidigt med andra försäkringsbolag, bara att lämna till glasmästaren så löser dom allt. Volvo och Volvia har verkligen lyckats bra med deras reklam känner jag...
#1114502
Jag tyckte det var smidigt att Volvoverkstan tog hela biten med kontakt med både försäkringsbolaget och tredjepart som tonat rutan, och fixar den delen innan jag behöver komma dit och lämna bilen.
Jag har haft t.ex Folksam tidigare, och även om dom inte heller är speciellt krångliga, behöver man oftast ha kontakt med både verkstad och försäkringsbolag, samt att verkstan inte tar nått ansvar för att lösa saker som monterats/köpts hos andra. Det har jag då fått lösa mellan dom och försäkringsbolaget. Men kanske har blivit bättre där också... var några år sen jag hade nått annat än Volvia.
#1114506
Jag har iallafall aldrig haft kontakt med försäkringsbolaget när jag utnyttjat glasförsäkringen de senaste 25 åren...
#1114551
Har också bara åkt rakt till glasmästaren...
#1118124
Bytte till vinterdäck idag.

Hade bra med mönster kvar trots att jag körde 1000mil med dem i vintras.. Dom såg nästan orörda ut!
Bild



Däremot är jag sjukt missnöjd med sommardäcken! (Michelin) Dom är nere på 4 och 5mm! (2 på 4mm o 2 på 5mm) efter bara 1500 mils sommarkörning! Det är ju inte ok!! Jag har inte kört rally...
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 32

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]