- fre 24 jul 2015, 15:38
#991622
Jäverhammar skrev:Är det någon som har erfarenhet av Hobby 650 kmfe från -05 och framåt? Alternativt Tabbert Da Vinci 780?
Tänker framförallt på hur de är att dra. Problem på vinter etc?
Vi har haft en 560 KMFE, enda som skiljer är att 650 har en sittgrupp till längst bak och våningssängen på längden mot på tvären i den vi hade
Inte använt den på vintern utan endast på sommaren. Vår egentligt enda negativa om denna planlösning är att den är väldigt trång mitt i vagnen framför köksdelen. Står någon i köket är det väldigt lite plats att gå förbi. Sedan kan också kylsåpet vara lite större, på de senaste årsmodellerna har Hobby ordnat till detta.
Till det mycket positiva är att framdelen med dubbelsängen är en av de bredaste på marknaden och vi tyckte att lösningen med handfatet utanför toaletten var perfekt. Även den bakre delen var riktigt bra, och på 650'n är den ännu bättre än den vi hade pga den extra sittgruppen.
Vill inte avskräcka denna planlösning men tänk gärna till om köksdelen, och skall ni vintercampa så tänkt till igen...
Skall ni också använda den på vintern, kolla då efter en med vattenburen värme (blir jämnare värme i vagnen) men om vilken värmetyp så finns det väldigt många åsikter också...
/ J
På uppfarten: Efter drygt 4 år utan Volvo så står det numera även en XC60 D4 AWD -16 med Polestar som komplement till de 2 st elektrifierade bilarna från Tyskland på uppfarten.
Senast sålda Volvo-bilar... V70 D4 Classic Sport -16 Polestar , 780 -87 , S60 2,4 -08 , XC70 D5 -07 , V50 T5 -05 , S60 T5 -01 V70 -04 , S70 -99 , S70 GLT -98 , V70 GLT-98 , 850 GLT -83 , 745 16V -90 , 244 GLT -88B