Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1013636
Tycker också att det är snyggare med mer rak bakstam även om det såklart finns undantag och säkert till viss del är en vanesak.
V60 har en ganska lagom sluttning på sin baklucka tycker jag.
Bild


Står däremot fast vid att baklyktorna är svinfula men jag motbevisas mer än gärna när vi väl får se dessa på vägarna. Jag vill ju trots allt ha en V90. :lol:
Edit: Angående baklyktorna. De ser så otroligt trista ut i den den solida röda färgen, de kommer säkert se bättre ut i ett mer detaljrikt foto på en riktig kärra. Nu ser de bara trista och trötta ut.
Användarvisningsbild
av xerent
#1013644
Man kan ju hoppas att V90 CC har bättre lastutrymme, men tyvärr får vi nog hoppas förgäves. Men det vore ett smart drag av Volvo att göra så, då skulle många betala extra bara för utrymmet.
Tror inte polisen blir så glada när XC70 försvinner. De får gå på andra fabrikat som blir mer praktiska och prisvärda. Tråkigt. /gnäll
Användarvisningsbild
av grillchips
#1013647
Det har ju polisen redan gjort, mer eller mindre. VW och Merca rullar det ett par av här i stan och har gjort ett tag men visst är XC70 den överlägset mest vanliga kärran.

Asch, det blir kul med fler NYA bilar från Volvo - inget snack om den saken men visst funderar man lite på hur de tänker ibland. Samtidigt ska vi inte måla fan på väggen ännu, rent litermässigt kanske V90 tar samma mängd som V70 eller mer. Jag har ändå svårt att se att Volvo skulle fimpa en av V70s absolut starkaste sidor: bagaget.
Användarvisningsbild
av xerent
#1013716
Jorå. Jag tror att Volvos nya målgrupp inte bryr sig lika mycket om bagagets utformning. Det får stryka på foten helt enkelt. Sen spelar det ingen roll hur stort bagaget är räknat i liter om utformningen är kass. Titta bara på Passat. Den har väl större utrymme på pappret, men är långtifrån lika praktisk att packa i. Brasklapp för att jag inte har en susning av vad jag egentligen säger. :)
av Linqid
#1013836
grillchips skrev:Det har ju polisen redan gjort, mer eller mindre. VW och Merca rullar det ett par av här i stan och har gjort ett tag men visst är XC70 den överlägset mest vanliga kärran.

Asch, det blir kul med fler NYA bilar från Volvo - inget snack om den saken men visst funderar man lite på hur de tänker ibland. Samtidigt ska vi inte måla fan på väggen ännu, rent litermässigt kanske V90 tar samma mängd som V70 eller mer. Jag har ändå svårt att se att Volvo skulle fimpa en av V70s absolut starkaste sidor: bagaget.
Ingen skillnad mot tidigare. Förr var det SAAB, nu är det VW och andra som är komplement till Volvo. En av anledningarna är att man inte vill ha en flotta med fordon av endast ett fabrikat då det helt enkelt är sårbart (konkurser, återkallelser, etc).
Användarvisningsbild
av grillchips
#1013837
Sant Linqid, det tänkte jag inte på. En del SAABar rullar ju fortfarande. :D
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]