Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
#1013084
Den kan sitta väldigt hårt med enform av clips så var försiktig lätt att man drar sönder de, finns nya clips hos Volvo handlaren sånt tur är
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1013085
perhall skrev:Till skillnad från vad många verkar tycka "OK, den är trött men drar lite" eller "När man väl fått upp den i fart går den bra" så tycker jag också att motorn gör bilen! Synd att det ser ut som att det aldrig mer blir nån sexcylindrig Volvo...
Per
Ja jag håller med dig.. Blir det ingen ny "premiummotor" i stället för dessa trista downsize-Vea så får man verkligen fundera om man måste lämna Volvofamiljen efter alla år..
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013129
Nu har jag bytt parkeringsljus + regskyltbelysning till led 6000k. Får se hur det blir när mörkret kommer. Bara backljuset kvar men det blir en annan dag.
av perhall
#1013181
Det gäller Volvo och det gäller alla märken. Audin har ju en prisbelönt V6-diesel och den kan såklart inte jämföras med en bensinsexa av bättre slag men skillnaden mot en fyrcylindrig A6 är inget annat än helt enorm... precis som T4 vs T6...
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013184
Min är utan polestar men planerar på att ta det vid nästa service. Har hunnit med runt 300 mil sen jag köpte den i slutet av augusti.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013189
Jag kör med följande led lampor från vparts:
Led moduler för v70 6000k
http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2008/ ... 6000k.html

Leds för parkeringsljus
http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2008/ ... -xc70.html

Testade både skyltbelysningen och parkeringsljuset nu när det var mörkt och det lyser på riktigt bra.

har även beställt följande backljus men ej hunnit installera det:
http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2008/ ... 6000k.html

mvh Lars
Användarvisningsbild
av na96gen
#1013191
Det är kampanj på Polestar nu, 6900kr så beställ tid imorgon. Det kommer du inte ångra! :D

Vad har du för spec på din?
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013205
Det bör vara det mesta förutom dvd skärmar i nackstöden. 4c chassie, adaptiv farth, taklucka, ventilation i framsäte, kurvljus, bensinv, gps osv.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1013422
Såg att de hade drive året ut för polestar så kommer nog med stor säkerhet att skaffa det innan julen kommit. Just nu är det inte läge att gasa på eftersom dubbdäcken sitter på. Blir bättre när snön lagt sig :)
av OssianF
#1013461
Det står på Polestars hemsida att : "De första Polestar Performance-optimeringarna av den nya generationen har släppts och är tillgängliga för installation hos auktoriserade Volvo-återförsäljare. De första modellerna att få optimeringen är D4, D5, T5 och T6*." Asterisken har detta förtydligande : "* = Releasedatum kan variera, kontakta din lokala Volvo-återförsäljare för mer information."
Lite oklart tycker jag. Har skickat fråga. Återkommer med svar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 148

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]