EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#1578316
toppo skrev:
Kermit75 skrev: ons 01 maj 2024, 06:17 Nu går vi in i maj 2024 och ingen utomstående verkar få kört/testat EX90 ännu , bilen lär vara färdig men inte mjukvaran…
Polestar 3 (och 4) ska i alla fall provköras av journalister om ett par veckor i Spanien, så det borde inte vara långt borta med EX90 heller.
Jag kan från mycket säker källa säga att de PS3 som producerats hittills står på en parkering. De har inte mjukvara ännu. Den är inte redo. Produktionen är även på prototyp/verifikationsnivå, dvs oerhört låg.

EX90 kommer börja produceras i juni månad som utlovat, men även den då i mycket låga volymer. Mjukvaran inte redo. Leveranser av första bil blir långt in i Q3, om ens då.

Självklart kan hårdvaran provköras för bilarna som sådana är klara och alla verktyg för produktion är klara sedan länge. Mycket länge.

Jag har som sagts ovan hoppat av mitt köpeavtal. Tröttnade. Har köpt en Zeekr 001 istället.
av Plattanibotten
#1578320
Bilar har börjat komma ut till handlare i bland annat Canada:
av Hertsh
#1578325
Plattanibotten skrev:Bilar har börjat komma ut till handlare i bland annat Canada:
Det är en prototyp, troligen samma som gått världen runt redan. Bilen är inte i produktion.

Däremot säger han att bilen troligen finns från i höst.
av toppo
#1578452
Hertsh skrev: tor 09 maj 2024, 23:30
toppo skrev:
Kermit75 skrev: ons 01 maj 2024, 06:17 Nu går vi in i maj 2024 och ingen utomstående verkar få kört/testat EX90 ännu , bilen lär vara färdig men inte mjukvaran…
Polestar 3 (och 4) ska i alla fall provköras av journalister om ett par veckor i Spanien, så det borde inte vara långt borta med EX90 heller.
Jag kan från mycket säker källa säga att de PS3 som producerats hittills står på en parkering. De har inte mjukvara ännu. Den är inte redo. Produktionen är även på prototyp/verifikationsnivå, dvs oerhört låg.

EX90 kommer börja produceras i juni månad som utlovat, men även den då i mycket låga volymer. Mjukvaran inte redo. Leveranser av första bil blir långt in i Q3, om ens då.

Självklart kan hårdvaran provköras för bilarna som sådana är klara och alla verktyg för produktion är klara sedan länge. Mycket länge.

Jag har som sagts ovan hoppat av mitt köpeavtal. Tröttnade. Har köpt en Zeekr 001 istället.
Kul med en Zeekr! Fin bil som känns väldigt prisvärd.

Jag har tyvärr ingen källa på hur många Polestar 3 som står stilla på en parkering, men det pågår i alla fall ett press-event i Spanien just nu för både 3 och 4. Verkar tyvärr vara embargo på 1+ månad innan journalisterna får berätta om sina upplevelser, men det ser ut som att mjukvaran fungerar tillräckligt bra.

https://x.com/kiwiev/status/17885462740 ... hnDw9Yk88w
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Kör på och frågar när jag &a[…]

Några gånger när jag ska starta b[…]

Men om pumpen/-arna inte får ström blir[…]

Skrammel inne i ljuddämpare

Byt ljuddämpare, kan inte tänka mig att […]