EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#1576901
Jag har för övrigt tagit bort min order. Bilen för dyr jmf med konkurrenterna som har bilar tillgängliga idag.

Trist efter så lång väntan och bilen blir säkert fantastisk på många sätt.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1576912
Plattanibotten skrev:Nu verkar det som sista hindret är bortröjt. Produktionen av Lidar har startat och just det här var ju anledningen till förseningen. https://www.placera.se/placera/pressmed ... -cars.html
Nja hoppas kanske man kan göra , men det är nog långt kvar till att kunna leverera, omställning på fabrikerna ,implementering i mjukvarusystemet , och en farligt massa bugghantering, så det kan nog ta år innan detta fungerar, det tog ju mer än två år att få körjournalen att fungera som är en liten sak jämfört så undrar man ju!
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1576975
volvoamatören skrev:Vilka konkurrenter är det?
Som jag ser det så är Kia EV9 ett alternativ.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1576996
volvoamatören skrev:Inte för mig. Plastig interiör. Liten skärm/infotainment. Ingen premiumkänsla.
Det är ju lite svårt att se att det finns "premiumkänsla" i Volvo med nu för tiden , plastiga dom med för att inte tala om infosystemet
av Kermit75
#1577527
Nu går vi in i maj 2024 och ingen utomstående verkar få kört/testat EX90 ännu , bilen lär vara färdig men inte mjukvaran…
av toppo
#1577530
Kermit75 skrev: ons 01 maj 2024, 06:17 Nu går vi in i maj 2024 och ingen utomstående verkar få kört/testat EX90 ännu , bilen lär vara färdig men inte mjukvaran…
Polestar 3 (och 4) ska i alla fall provköras av journalister om ett par veckor i Spanien, så det borde inte vara långt borta med EX90 heller.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1577533
Kermit75 skrev:Nu går vi in i maj 2024 och ingen utomstående verkar få kört/testat EX90 ännu , bilen lär vara färdig men inte mjukvaran…
Skulle alla som beställt ex90 avsluta köpet på grund av väntetiden ,skulle det nog bli lite fart på Volvo med högsta prioritet , dom är nog nöjda med att så många väntar(alldeles för länge)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
KLONK

Motorupphängning, du har 5 st totalt. Pga att[…]

Bytte ett hjullager på min v70n. Jag har &ar[…]

Mjukvara 3.0.3

Det tipset ska jag testa, men vi får nog h&a[…]

Tjena, som rubriken lyder har jag en 940 som g&ari[…]